Ezzel kivédi Rupert Murdoch, a News Corp. tulajdonosának vádját, miszerint lopja az információkat, miután a keresőjében megjelenő hírekhez rendelt reklámokkal olyan jövedelemre tesz szert, amelyért azok előállítói dolgoznak meg. A Google ezzel mintegy válaszol a Microsoft kezdeményezésére, amely tárgyalásokat folytat a News Corp.-pal arról, hogy a kiadó tiltsa ki tartalmai megjelenését a Google keresőjéből, s azok csak a redmondiak Bing böngészőjén jelennének meg. A Microsoft ezért fizetne - abból a reklámbevételből, amelyet az ezekhez a találatokhoz rendelt hirdetésekből szerez.
Szakértők szerint azok a cégek, amelyek bírálják a Google-t a hírek "ellopásáért", azért is támadhatják a céget, ha korlátozza az internetezőket a tartalmaik megtalálásában, ezzel ugyanis versenyhátrányt okozhat számukra. A BBC értékelése szerint az internet korszakában a fogyasztó nem vár reggelig vagy délutánig, hogy megtudja a friss híreket, mivel az őt érdeklő tudnivalókat azonnal, egyéni ízléséhez igazítva is megszerezheti. Ebből fakad az is, hogy a Google jövedelme töredékét szerzi csupán az újsághír típusú információkhoz kapcsolódó reklámok értékesítéséből. (Napi Gazdaság)