2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

10 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.-re

Az ALDI 2013. szeptember 29. és 2013. október 2. között akciós újságjában, üzleteiben elhelyezett plakátokon, internetes honlapján és elektronikus hírlevelében hirdette a CANON PIXMA MG2255 multifunkciós nyomtatót 11 900 forintos áron.

A GVH megállapította, hogy az ALDI

  • hetekkel az akció meghirdetése, a reklámújság nyomdába adása előtt rendelkezett információval arról, hogy beszállítója Magyarország számára egyáltalán nem tud szállítani a CANON multifunkciós nyomtatóból,
  • a nevezett nyomtatóból nem rendelkezett készlettel az akció során,
  • helyettesítő terméket nem biztosított az akció ideje alatt.

A GVH megállapította továbbá, hogy az ALDI-nak tudnia kellett volna, hogy a fogyasztók széles körét elérő akcióban népszerűsített terméket az akció időtartama alatt nem fogja tudni szolgáltatni, és a terméket más vállalkozástól sem fogja tudni beszerezni, s ezt a körülményt nem szerepeltette a kommunikációjában, e tényt elhallgatta a fogyasztók elől.

A GVH a bírság kiszabása során a reklámköltség összegét vette a bírság alapjául, valamint súlyosbító és enyhítő körülményeket vett figyelembe.

Súlyosító körülményként értékelte, hogy

  • az ALDI-val szemben korábban is megállapításra került, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított,
  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el,
  • az eljárás alá vont magatartása felróható volt, valamint
  • figyelembe vette az akció image-értékét, becsalogató hatását.

Enyhítő körülményként értékelte, hogy

  • az ALDI intézkedett a fogyasztók utólagos, helyszíni tájékoztatásáról,
  • a későbbi akció kapcsán a fogyasztóknak lehetőségük volt helyettesítő termékhez jutni, valamint
  • a reklámköltség kapcsán figyelembe vette, hogy az érintett kommunikációk nemcsak a jogsértő tájékoztatást tartalmazták.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!