A Delphi a legnagyobb autóipari cég, amely valaha 11-es szintű csődeljárási védelmet kért. Az eljárás lényege, hogy időt kap a cég, míg rendezi pénzügyeit, miközben folytathatja a termelést. Továbbá lehetővé teszi a cég számára a csődeljárással foglalkozó bíróságok használatát, hogy változtatásokat eszközölhessen a munkásokkal kötött szerződésekben.
Az autóiparban dolgozók szakszervezete (UAW) szerint a Delphi az egészségügyi juttatások, fizetett szabadságok megnyirbálása mellett a fizetéseket kevesebb, mint a felére, a 27 dolláros óradíjakat 10 dollárosracsökkentené. A vállalat több gyárát összevonná, amely 8500 munkahely megszűnésével járna. Ebből 3000 lenne amerikai, a fennmaradó 5500 dolgozóró pedig még nem tudni még, hogy mely országokból fogják elbocsátani - írta a CNN-Money.
A bajba jutott cég, amely 2004-ben 4,8 milliárd dolláros veszteséget termelt, új pénzügyi igazgatót kapott Robert J. Dellinger személyében, aki a cég négy és fél milliárdos adósságát részben a világ 38 országában található üzemekre felvett hitelből, részben egy kétmilliárdos kölcsöncsomagból próbálja fedezni, amelyet többek között olyan cégek biztosítanak neki, mint a JPMorgan Chase Bank és a Citigroup Global Markets Inc. A cég 2007 közepére akar kimászni a csődből, amelyet az amerikai részleg jelentős leépítésével próbál megvalósítani.
Kapcsolódó anyagok:
Csőd előtt áll a Delphi
Autógyárat építene Romániában a General Motors
Egyezkedik a Nagy Hármas a kanadai szakszervezettel