Ahogy az elmúlt év nagy részében, múlt hónapban is tovább nőttek az ázsiai autógyártók eladásai. A legjobban a Honda teljesített, a japán gyár 8,7 százalékos növekedést könyvelhetett el. Az utóbbi időben szintén ugrásszerű bővülést produkáló Toyota a múlt hónapban "csak" 2,4 százalékos eladás-növekedést tudott felmutatni.
A távol-keleti gyártókkal éles kontrasztban a GM eladásai 2,6, a Fordé pedig 4,1 százalékkal csökkentek ugyanezen idő alatt. A német-amerikai DaimlerChrysler 4,3 százalékos növekedésről számolt be, melyet főleg a Mercedes-Benz részleg kimagasló teljesítményének, az autókölcsönzők növekvő érdeklődésének és a járműflották egyre népszerűbbé válásának köszönhet - írja az International Herald Tribune.
Az Egyesült Államokban összesítve kis mértékben, 0,6 százalékkal nőttek az autóeladások. Januárban az amerikai autóipari triumvirátus (GM, Ford, Chrysler) összes tagja hatalmas összegeket zsebelt be a szokatlanul magas arányú flottaeladásoknak köszönhetően, februárra azonban ez a forrás elapadt.