A repülőtérhasználati díj csökkentését a gazdasági és közlekedési miniszter, valamint a pénzügyminiszter együttes rendelete írja elő, amelyben árplafont határoznak meg az egy utasra jutó bevétel nagyságára vonatkozóan. Ezen belül a repülőtér-üzemeltető az egyes díjtételeket szabadon állapíthatja meg, feltéve, hogy az egy utasra jutó szabályozott árbevétel a mindenkori árplafon alatt marad. A rendelet értelmében a 2006-tól 2011-ig tartó időszakban az induló árplafon utasonként 12 euró.
Mint ismert, a Budapest Airport idén áprilisban - januárig visszamenőleg - átlagosan 5 százalékkal mérsékelte a reptéri díjakat, ami éves szinten 1,3 milliárd forint megtakarítást jelent a légitársaságoknak. Ez az árcsökkentés háromszorosa volt annak, mint amit a vonatkozó rendelet előírt. Korábban egyes hagyományos, illetve fapados légitársaságok is hangot adtak azon véleményüknek, hogy a ferihegyi repülőtér túl drága.
Kapcsolódó anyagok:
2007-től csökkenti a reptéri díjakat Ferihegy
Ferihegy helyett vidékre repülne a Wizz Air
Wizz Air: Ferihegy visszaél monopolhelyzetével