A cég a következő üzleti évben 10 százalékkal csökkenti nemzetközi útvonalain a férőhelyek számát, és márciustól felárat vezet be járatain annak ellenére, hogy már tavaly év elején is éppen pont azért törhettek előre a fapados társaságok, mert például Európában a hagyományos cégektől eltérően nem vezettek be felárat.
A JAL adó utáni vesztesége 11,06 milliárd jen (93,03 millió dollár) volt az üzleti éve decemberrel zárult harmadik negyedében, majdnem háromszor nagyobb az egy évvel korábbi 3,72 milliárd jenes hiánynál. A további romlást elsősorban az üzemanyagköltség 28 százalékos emelkedésével, az utazási kedv általános lanyhulásával és a biztonsági problémákkal magyarázták, amelyek miatt sok utas inkább a konkurenciát választotta.
Mostantól 2011-ig 60 milliárd jent költenek a biztonság javítására és 65 milliárdot a szolgáltatások fejlesztésére. Megtakarítási programot is hirdettek: a nemzetközi járatok férőhelyeit csökkentik, munkahelyeket szüntetnek meg, mérsékelik a béreket.
A cég elnökének tájékoztatása szerint a JAL hírnevét megtépázták az elmúlt időszakban felmerült biztonsági problémák. Az utasok előnyben részesítették a második számú japán légitársaságot, az All Nippon Airwayst, amely rekord üzleti negyedévről számolhatott be az utasok számának megugrása miatt. Ennek ellenére az All Nippon Airways adózott eredménye 34 százalékkal csökkent az üzleti év első felében, a szállodái és más vagyontárgyai értékleírása miatt.
Európában tavaly folyamatosan nőtt az utasforgalom: egy átlagos napon 2 millióan fordultak meg a kontinens légikikötőiben, tavaly összesen 700 millióan keltek útra európai repülőterekről. Világméretekben is rekordot döntött a légi utasforgalom: 5,5 százalékkal 4 milliárdra nőtt a madárinfluenza, a terrorizmus és az üzemanyag árának emelkedése ellenére. A forgalom növekedéséből szinte valamennyi légitársaság profitálhatott: rekord forgalomról számolt be a napokban egyebek mellett a British Airways, a Lufthansa, a SAS, az Air Berlin, a svájci Swiss, a Germanwings, az osztrák AUA és az easyjet.