A BKV Zrt. 2006 májusában kötött szerződést az Alstommal metró járművek gyártására és szállítására mintegy 215 millió euró összegben. A szerződés értelmében a 2-es metró vonalára összesen 22, egyenként öt kocsiból álló, vezetőfülkés, míg az új 4-es metróvonalra 15 darab, egyenként négy kocsiból álló, vezetőfülke nélküli járműnek kell érkeznie, áll a közelekdési vállalat közleményében.
Az Alstom által 2009 áprilisában megkezdett típusvizsgálati tesztek során számos műszaki probléma felszínre került, ilyen volt többek között az áramszedő vagy a homlokfali menekítő ajtó kérdése is.
A 2011-ben aláírt Megállapodással a 2006-os szerződés újra életbe lépett, ezt követően Alstom ismételten benyújtotta a típusengedélyezési eljáráshoz a kérelmet. Az új eljárás keretében NKH hiánypótlásra szólította fel Alstomot, melynek része a tartampróba.
A tartampróba több szakaszból áll. A próba az utolsó fázisnál tart, ami jelenlegi információink szerint körülbelül 1 hónap múlva fejeződhet be. Ezt követően a hiánypótlási dokumentáció részeként a tartampróbát és a tartampróba során elvégzett teszteket szakmai szempontok szerint ki kell értékelni.
A dokumentációt az Alstom nyújtotta és nyújtja be az NKH-nak. A hatóság várhatóan júniusban adja meg a típusengedélyt, aminek köszönhetően július-augusztusban megkezdődhet a sorozatszerelvények szállítása és forgalomba állítása.
mfor.hu