3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hét új útvonallal bővíti nyári menetrendjét Magyarországról a SkyEurope: a célpontok között két olasz, egy spanyol, egy román, egy szerb, egy görög és egy török város található. A pozsonyi székhelyű diszkont légitársaság a növekedés helyett a nyereségességre helyezi majd a hangsúlyt a jövőben, és visszaszerezné vezető helyét a ferihegyi fapados piacon. Mfor.hu tudósítás.

2008-ra profitot várnak. Táblázat a növekedésről és a tulajdonosi struktúráról!

A nyereségesség a cél

A múlt tendenciáit elemezve Mandl kiemelte: az elmúlt években a társaság az invesztíció szakaszát élte. Ennek köszönhetően felgyorsult a növekedés, az elmúlt két évben például 100 százalékkal nőtt az összesített utasszám. A társaság azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a lehető leghamarabb építse ki bázisait és érje el a kritikus tömeget, a növekedéssel ugyanis az állandó költség egyre több repülőgépen oszlik majd el.

A jövőben a vállalat elsődleges célnak a nyereséges működést tartja, így a közeljövőben a korábbinál kisebb, mintegy 30 százalékos bővülési ütemet vár. Bár a SkyEurope jelenleg veszteséges, adóssága nincs. Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) tekintetében már 2007-ben nullszaldót vár, az EBIT (kamat és adózás előtti eredmény) pedig reményeik szerint 2008-ban fordulhat át pozitív tartományba.

Mandl kiemelte: a SkyEurope az egyik legjobban tőkésített légitársaság, amit jelez, hogy 2006. augusztus végén megállapodást írtak alá a York Global Finance-szal. Ennek nyomán a befektető-társaság - egy átfogó 56,6 millió eurós részvény- és ahhoz kapcsolódó finaszírozási csomag részeként - 38,8 millió euró értékű friss tőkét juttatott a cégnek. Az üzlet után a társaság részvényeinek árfolyama a bécsi tőzsdén a szeptemberi 1,55 euróról mára 2,8 euróra nőtt.

Igaz, még ez az érték is jócskán elmarad a 2005. szeptemberi kibocsátási ártól, a 6 eurótól. Erre a felvetésre Mandl annyit válaszolt, hogy időközben a részvények száma is megnőtt, így összértékük ma már jóval nagyobb, mint kezdetben. Mindenesetre a nyereséges működés elérése érdekében a költségek további csökkentését tűzték ki célul. Ebben nagy szerepet szánnak a 32 darab új Boeing 737-700-as gépnek is, amelyek üzemanyag-fogyasztása és karbantartási költsége kedvezőbb a 737-500-asénál, ráadásul több utast képesek szállítani. Az első új Boeing egyébként 2007. januárban landol majd Ferihegyen.

Utazási portállá válnának

A leszállási díjakkal kapcsolatban megjegyezte: jó a kapcsolatuk a Budapest Airporttal, ezzel együtt további árcsökkentést tartanának kívánatosnak. Ferihegynek, mint központi repülőtérnek továbbra is kiemelt szerepet szánnak, s fel sem merült bennük, hogy esetleg vidéki légikikötőkre csoportosítanák át kapacitásaikat.

A bevételek növelése érdekében egyébként a cég honlapja utazási portállá növi ki magát a jövőben, ahol komplett, autóbérlést és szállást is magában foglaló csomagokat kínálnak majd az utasoknak. Nem véletlen, hogy a cég a jövőben egy új autókölcsönző társaságot és újabb hoteleket is bevon partneri hálózatába.

Wéber Balázs Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!