A gondok persze nem új keletűek. A Levi Strauss az elmúlt hat évben folyamatos forgalomcsökkenéssel kellet, hogy szembenézzen. A bajokat a szakemberek több forrással is magyarázzák. Az egyik ilyen probléma, hogy az észak-amerikai és nyugat-európai termelés évek óta versenyhátrányt szenvednek a konkurensek olcsó, a Távol-Keleten előállított termékeivel szemben.
Ugyanakkor a termékeszerkezettek is komoly problémák voltak az iparági elemőz szerint. Erre vonatkozólag a menedzsment is elismerte, hogy nagyban hozzájárult a Levi Strauss bajaihoz. A legnagyobb hiba az volt, hogyelmulasztottak számos olyan intézkedést, amellyel a farmertermékek évek óta tartó világpiaci zsugorodásának kedvezőtlen hatását mérsékelni lehetett volna. Végsőkig ragaszkodtak a hagyományokhoz, hosszú ideig nem voltak hajlandóak az új divatirányzatoknak megfelő termékekkel előrukkolni. Eközben pedig nagy mennyiségben gyártották tovább a kevésbé kelendő hagyományos farmereket.
A kiút keresés éppen a fent említett két probléma kiküszöbölésére épül. A mostani gyárbezárások után a Levi's stratégiájában nem szerepel új üzemek létrehozása. A cég egyre inkább a brandet adja, míg a termelést az olcsó beszállítók fogják végezni. A vállalat azt tervezi, hogy a jövőben szerződéses partnerekkel, olcsóbb munkaerejű országokban termeltet. Ennek keretében elsősorban a távol-keleti beszállítók kerülnek előtérbe. A magyar béremelkedés üteme miatt, így valószínűleg hazánk sem számíthat a termelés növelésére, noha Kiskunhalason az 550 főt foglalkoztató üzemből évente mintegy 3 millió darab - többnyire 501-es jelű - farmernadrág kerül ki.
A termékszerkezet és az értékesítési csatorna átalakításában is jelentős lépések történtek az elmúlt időszakban. Ennek keretében sikerült megállapodni a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncával. A Levi's Signature nevű márkáját az idén nyártól árulják a Wal-Mart üzletei. A cég szerint az első adatok bizakodásra adhatnak okot.
Emellett persze fontos kérdés, hogy mennyire sikerül piacképessé tenni a legfontosabb korosztály a tinédzserek körében a márkát. A Levi's ugyanis ma már inkább csak a 40 éven felüliek, az úgynevezett baby-boom korosztály körében kedvelt, amelyen ha nem sikerül változtatni a cég végét jelentheti. A versenytársak között ugyanis olyan márkák vannak, amelyek jóval ismertebbek a fiatalok körében, ilyenek a ugyanis neves divatcégek, mint a Ralph Lauren, a Tommy Hilfiger vagy a Calvin Klein termékei. Nem is beszélve Levi'snél olcsóbb, ám a fiatalok körében felkapott brandekről, mint a Diesel, Gas, Gap, vagy a Replay.
Drasztikus átalakítás - Gondok a Levisnél
A tengerentúlon a farmerruházatot tekintve piacvezető Levi Strauss kétezer emberétől kíván megválni. A vállalat bejelentése szerint megszüntetik az észak-amerikai gyártókapacitásukat, mivel az ott előállított termékek nem versenyképesek a távol-keleti ruházati cikkekkel.