2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Dugódíj bevezetését illetve szigorúbb menetjegy-ellenőrzést javasoltak a civilek pénteken a Dancs Gábor, a Fővárosi Önkormányzat közösségi közlekedési tanácsnoka által szervezett lakossági fórumon, melyet a BKV tervezett járatcsökkentései miatt rendeztek Budapesten.

Dancs Gábor (SZDSZ) - aki a BKV felügyelőbizottságának és a főváros Városüzemeltetési Bizottságának is tagja - a BKV meghívott vezetőinek társaságában elmondta, úgy akarja kialakítani a paraméterkönyv végleges változatáról a döntését, hogy figyelembe veszi a lakosság véleményét is. A megszólalók többsége a BKV bevételeinek növelésére tett javaslatot, mert ezzel - véleményük szerint - elkerülhetőek lennének a járatcsökkentések.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tömegközlekedési munkacsoportjának vezetője szerint a budapesti parkolási díjak egy részének a BKV-hoz történő átcsoportosításával, cégautóadó bevezetésével és a nagy építkezési befektetők tömegközlekedéshez való anyagi hozzájárulásával lehetne növelni a társaság bevételeit.

A Levegő Munkacsoport elnöke, Lukács András kifejtette, többek közt dugódíj és tehergépkocsi-pótdíj bevezetésével kellene anyagilag támogatni a közlekedési társaságot. A szigorúbb menetjegy-ellenőrzés fontosságára hívta fel a figyelmet Murányi József, az Emberibb Parkolásért Mozgalom főtitkára, aki szerint így nagymértékben növelhetné bevételeit a BKV, s ezáltal nem a járatcsökkentésekkel kellene takarékoskodnia.

Válaszában Regőczi Miklós, a közlekedési cég értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta, terveik között szerepel, hogy a felszíni járművekre is kiterjesszék a szigorúbb ellenőrzéseket, amelyeket a metró és a kisföldalatti vonalán már tavaly bevezettek. Regőczi szerint a villamosok esetében még az utazás megkezdése előtt az állomásokon történő jegyvizsgálattal, autóbuszoknál pedig az elsőajtós felszállás bevezetésével lehetne ezt elérni; mindez azonban 3-4 évbe telhet.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!