E két útvonal járatainak kihasználtsága, a Bulgáriába tartók mellett, 100 százalékosan növekedett. Eközben a helyi tengerpart iránti érdeklődés 2004-hez képest mintegy 10 százalékkal esett vissza - írta a Cotidianul című lap.
2004-ben még 24 charterjárat indult hetente, idén már ez a szám 55-re emelkedett. "Nagyobb befogadóképességű repülők kerültek forgalomba, így elmondható, hogy az utasok száma duplájára emelkedett" - nyilatkozta Marius Draghici, az ANAT főtitkára.
Az egyesület szakértői szerint idén összességében, a többi szállítási eszközt is figyelembe véve, 20 százalékkal emelkedett a külföldi kiruccanások száma. Az utazások szervezői szerint a román állampolgárok közül azért választják egyre többen a távoli nyaralást, mert a hazai üdülés sok esetben drágább az egzotikus útnál, továbbá a külföldi vakációzás ma már Romániában sem luxus.
[ajanlo=1217][igazitas=right/]Magyarországról 2004-ben a legtöbb charterjárat a görög-szigetekre és az észak-afrikai célállomásokra szállított magyar turistákat. A korábbi évekhez képest tavaly új úti célnak számított Bulgáriában Burgasz, Görögországban Thesszaloniki, Máltán Valetta, Marokkóban Agadir és Marrakesh, Olaszországban Cagliari, Spanyolországban pedig Alicante és Gerona - derült ki a 2 Heti Turizmus című lap összeállításából.
Magyarország utasforgalom szempontjából negyedik legnagyobb repülőtere, Győr-Pér - korábbi bejelentésének megfelelően - idén júliusban útjára bocsátotta története első charterjáratát. Megkezdődött a nagygépes szezon a sármelléki repülőtéren is: elsőként a Lufthansa 74 utassal érkező frankfurti charterjárata landolt a Fly Balaton Airport betonján áprilisban.