A Porsche szerdán megjelent beszámolója szerint az augusztusban kezdődött üzleti év első negyedévében a működési eredmény 395 millió euróra nőtt az előző évi 52 millióról. Az eladott kocsik száma 84 százalékkal 21218 darabra nőtt. A bevétel 2,06 milliárd euróra emelkedett, 80 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit.
A legnagyobb siker a Cayenne városi terepjáró újgenerációs kiadása volt, 10292 darabot adtak el belőle, több mint kétszer annyit, mint elődjéből egy évvel korábban. Az ugyancsak új Panarema kupéból 5778 darab kelt el, 94 százalékkal több a tavalyinál.
A stuttgarti központú cég gyártmányait főként Kínában keresték többen, de a válságból kiemelkedő Észak-Amerikában és Németországban is jobban fogytak a Porschék, mint tavaly.
A Porschénél csonka az idei üzleti év, augusztustól csak decemberig tart. Jövőre a naptári évhez igazítják az üzleti évet, a társaságot pedig - hosszú küzdelem után - integrálják a Volkswagen (VW) csoportba. A Porsche lesz a 10. márka a VW csoportban, a luxuskategóriát erősíti majd a konszernben a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és az Audi mellett.
MTI