2p

Több mint 20 ezer új Porsche kelt el világszerte három hónap alatt, augusztus és október között. A német gyártó működési eredménye megnégyszereződött, bevétele majdnem megduplázódott az egy évvel korábbihoz képest.

A Porsche szerdán megjelent beszámolója szerint az augusztusban kezdődött üzleti év első negyedévében a működési eredmény 395 millió euróra nőtt az előző évi 52 millióról. Az eladott kocsik száma 84 százalékkal 21218 darabra nőtt. A bevétel 2,06 milliárd euróra emelkedett, 80 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit.

A legnagyobb siker a Cayenne városi terepjáró újgenerációs kiadása volt, 10292 darabot adtak el belőle, több mint kétszer annyit, mint elődjéből egy évvel korábban. Az ugyancsak új Panarema kupéból 5778 darab kelt el, 94 százalékkal több a tavalyinál.

A stuttgarti központú cég gyártmányait főként Kínában keresték többen, de a válságból kiemelkedő Észak-Amerikában és Németországban is jobban fogytak a Porschék, mint tavaly.

A Porschénél csonka az idei üzleti év, augusztustól csak decemberig tart. Jövőre a naptári évhez igazítják az üzleti évet, a társaságot pedig - hosszú küzdelem után - integrálják a Volkswagen (VW) csoportba. A Porsche lesz a 10. márka a VW csoportban, a luxuskategóriát erősíti majd a konszernben a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és az Audi mellett.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!