Hargitai Zsuzsa, az EBRD irodavezetője a lapnak adott interjújában azt mondta: "a MÁV is a piacgazdaság felé nyithatna, ebben tudnánk támogatni, akár beruházási, átszervezési, hitelkiváltási oldalon". Megjegyezte, hogy a MÁV kapcsán már érkezett megkeresés.
Az EBRD számára kiemelten fontos, hogy a tulajdonos, jelen esetben az állam, elkötelezze magát a változások mellett, és azt pontos menetrend lefektetésével következetesen végigvigye.
"Azt szeretnénk, ha mihamarabb törvény születne a MÁV átalakításáról, benne a pontos teendőkkel és azok időzítésével. Száz-kétszázmillió euró hitelt ennek ismeretében tudnánk adni, természetesen állami garanciavállalás mellett" - mondta Hargitai Zsuzsa hozzátéve, hogy a pénzt többcélúan használhatják fel: történhet beruházás, állomásfelújítás, mérlegátalakítás, de akár önkéntességen alapuló leépítés is. Az irodavezető viszont kizártnak tartotta azt, hogy az EBRD ellenőrizetlenül, működésre adjon forrást.
Hargitai Zsuzsa az interjúban azt mondta: az EBRD az elfogadott szerkezetváltási menetrend, az abban foglalt célkitűzések megvalósulása szerint fizet. Előfinanszírozást nem vállalnak, ha bejönnek a számlák, és azokat jóváhagyják, akkor utalják a pénzt. Ez országtól, tranzakciótól független eljárás.
MTI/Menedzsment Fórum