A lap a birtokába került dokumentumra hivatkozva azt írja, hogy mindezen változtatások július 1-jétől kezdődő, egy év alatti lebonyolítására kormánybiztos kerül a MÁV Zrt. élére.
A terv szerint a vasutat három önálló cégbe rendeznék (önálló pályavasút, személyszállító üzletág, illetve vagyonhasznosító), a MÁV Zrt. feladatainak egy részét a MÁV Vagyonhasznosító Zrt. venné át, s a MÁV-ból kiválással jönne létre a MÁV Pályavasút-működtető Zrt., amelytől elvonnák a pályavasúti működéshez közvetlenül nem kapcsolódó ingatlanokat. A MÁV-Start az átalakítás után az elővárosi és távolsági vasúti közlekedésben venne részt, a mellékvonalak kezelését regionális szolgáltatókra bíznák a lap szerint.
Az átalakítás költségeit a dokumentum szerint a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészeti Zrt. 2010-ben megvalósítandó eladásából lehetne fedezni, amely két cég együttes értékét a kormányzati szakértők 77 milliárd forintra taksálják - írja a Magyar Nemzet.
MTI/Menedzsment Fórum