3p

A regisztrált álláskeresők száma harmadára csökkent, a bejelentett üres álláshelyek száma pedig másfélszeresére nőtt a 2014. januári statisztikák szerint, nem véletlen, hogy a vállalatok számára kihívást jelent a jó munkaerő megtalálása.

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint évek óta nagy átfedés van a munkanélküliek körében keresett állások és a vállalatok által igényelt munkaerő között. A 2012-es éves összesítés szerint például az álláskeresőknél a harmadik legnépszerűbb foglalkozási kör az általános irodai adminisztráció volt, miközben ez volt a kilencedik leggyakrabban meghirdetett pozíció is. Ennek ellenére a hivatal helyzetképében leszögezi: Magyarországon egyszerre van jelen munkaerőhiány és munkaerőtöbblet.

A Randstad Hungary adatai szerint a cégek mintegy 40 százaléka keresett aktívan új munkaerőt a közelmúltban. "Az utóbbi időszakban a tapasztalataink szerint számos területen nőtt a munkaerőigény, bár a legkeresettebbnek most is az informatikai, mérnöki és gazdasági szaktudás számít a diplomások között” – mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

Döntő a cégek vonzereje

Baja Sándor szerint ebben a munkaerő-piaci környezetben azok a vállalatok tudják leginkább növelni a versenyképességüket, amelyek a leghatékonyabban csábítják magukhoz, és hosszú távon is képesek megtartani a legjobb munkaerőt. „Az állások pályázását és a munkahelyváltást meghatározó motivációkat globális szinten évek óta vizsgáljuk. Tavaly a világ 18 országának összesített eredményei szerint nőtt a versenyképes fizetés ösztönző ereje, de továbbra is a hosszú távú biztonságot nyújtó lehetőség motiválta legerősebben a munkavállalókat. Idén már a magyar munkavállalók véleményéről is pontosabb képet kapunk” – mondta a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

Magyarország ugyanis 2014-ben csatlakozik a Randstad Award kutatáshoz, amely a világ legnagyobb független felmérése a vállalatok munkavállalói megítéléséről és összesen 23 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A Randstad megbízásából a belga ICMA csoport által végzett kutatás hazánkban több mint ötezer munkavállaló véleménye alapján elemzi a munkavégzést érintő kérdések mellett a 75 legnagyobb munkaadó imázsát. „Szakmailag többek között a generációs különbségekre vagyunk kíváncsiak, hiszen egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy eltérően kell megszólítani a fiatal tehetségeket és a már nagy tapasztalattal rendelkező szakembereket” – tette hozzá Baja Sándor.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!