2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra is lendületes növekedés jellemzi a sajt kiskereskedelmi forgalmát. Mind értékben, mind mennyiségben 9 százalékkal nőttek az eladások 2005. szeptember és 2006. augusztus között az előző hasonló időszakhoz képest. Az ACNielsen adatai szerint a piac mérete közeledik a 60 milliárd forinthoz.

A sajtpiac tavaly gyorsan, 11 százalékot meghaladóan nőtt az előző évhez képest. A jelentős mértékű fejlődés elsősorban a folyamatosan bővülő diszkontcsatornából eredt, ahol egyre nagyobb szerepet kaptak a kereskedelmi márkák és a "hard diszkont" jellegzetességei. A növekedési ütem kicsit lassult 2006-ban, ahogyan stabilizálódni kezdett a diszkonthálózat, és a korábbiaknál kevesebb új üzletet nyitnak - áll az ACNielsen felmérésében.

A trapistát szeretjük a legjobban

A 2005 szeptembere és 2006 augusztusa között mért adatok tükrében félkemény sajtokra jut az összes mennyiségi értékesítés közel kétharmada. Ebben nagy szerepet játszik a trappista töretlen népszerűsége, amely még mindig 46 százalékot visz el a teljes sajtforgalomból. Az ömlesztett szilárdan tartja második helyét 22 százalákkal, ahogyan a specialitás a harmadikat (7 százalék). Azután következnek a füstölt és a fehérpenészes (camembert, brie) jellegű termékek 6 illetve 4 százalékkal.

A fogyasztói átlagárak a legtöbb sajtszegmensben stagnáltak vagy csökkentek. A legnépszerűbb félkemény sajt kilónként 1937 forintos átlagára idén július-augusztusban 2 százalékkal alacsonyabb, mint az előző év hasonló periódusában. Az ömlesztett sajt 10 százalékkal lett olcsóbb; egy kiló átlagára 1996 forint ez év hetedik-nyolcadik hónapjában. Ugyanakkor a trappista jellegű sajt 2094 forintos átlagára 2 százalékkal maradt az egy évvel korábbi alatt.

Több sajtot vásárolunk diszkontokban

A kereskedelmi márkák térhódítása összefügg a diszkont pozíciójának javulásával a sajt mennyiségi értékesítésében: a hipermarket részaránya 4 százalékponttal 40 százalékra csökkent egyik évről a másikra, míg a diszkontot is tartalmazó 401-2500 négyzetméteres csatornatípusé ugyanannyival emelkedett 36 százalékra. A 400 négyzetméternél kisebb boltok mutatója változatlanul 24 százalék.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!