
Az úgynevezett "online exclusive" közönség - amely csak a lap weboldalán megjelent cikkekből informálódik - a kiadvány összes olvasójának 2-15 százalékát teszi ki - közli az eMarketer.
Egy átlagos héten a The New York Times összes olvasóinak nyolc százaléka nézi meg a lapot csak az interneten, ami 366 540 embert jelent. Az olvasók 22 százaléka az újság nyomtatott és online verziójából is tájékozódik. A Scarborough felmérése során 25 lapot vizsgált meg az Egyesült Államokban.
Egy másik cég, a Pew Research Center for People and the Press tanulmánya is alátámasztja a Scarborough adatait. A napilapok közül a The New York Times áll az első helyen az internetes olvasottságot tekintve az Egyesült Államokban, de rendkívül jelentős a helyi újságok szerepe is az amerikai lappiacon.
Kereső- és blogoldakról jutnak el a hírekhez a netezők
Érdekes, hogy az online lapokhoz hozzáférő amerikaiak 39 százaléka egy másik website-ról vagy egy keresőoldalról jut el egy adott újságcikkhez, nem a nyitóoldalon keresztül. Emellett egyre többen keresik fel az olyan komoly tartalmakat, mint a hírlapok különböző blogoldalakról.
Az internetes újságok szemszögéből fontos, hogy azok olyan oldalakról is elérhetőek legyenek, ahol más hírforrások is megtalálhatóak. A comScore Media Metrix legfrissebb adatai szerint a Yahoo! News olvasótábora 2006 augusztusában közel négyszer akkora volt, mint a New York Times-é.