3p

Sokasodnak a kérdőjelek a június elsején 228 fővel a fedélzetén az Atlanti-óceánba zuhant Air France-repülőgép lezuhanásának okaival kapcsolatban. A holttestek első vizsgálatai alapján ugyanis szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy a gép nem robbant fel a levegőben - "egyszerűen" több darabra tört. A miértre egyelőre nincs magyarázat. Egyre többen vonják kétségbe azt is, hogy sebességproblémák vezettek a katasztrófához – egyéb magyarázattal azonban egyelőre ők sem állnak elő. Időközben a megtalált holttestek száma ötvenre növekedett.

Tovább növelik az Air France-tragédia körüli rejtélyek számát az áldozatok első, 16 fős csoportján elvégzett vizsgálatok. A brazil "O Estado de São Paulo" nevű helyi újság értesülései szerint ugyanis a holttesteken nem találtak égési sérüléseket, viszont számos csonttörést diagnosztizáltak. Égési nyomokat a repülőgépüléseken sem fedeztek fel, ami arra utal, hogy nem történt robbanás a fedélzeten.

Több darabra tört a levegőben

Ennek ellenére a repülőgép valamilyen, eddig ismeretlen ok miatt több darabra tört a levegőben – legalábbis ezt jelzi, hogy egyes holttestekre egymástól 85 kilométeres távolságban bukkantak rá. Ez meglehetősen nehezen lenne elképzelhető abban az esetben, ha a repülőgép egészben zuhant volna az óceánba. Ráadásul – a lap információi szerint – az áldozatok tüdejében nem találtak vizet, ami arra utal, hogy halálukat nem fulladás okozta.

A repülőgép levegőbeni darabokra hullására utal az is, hogy a holttesteket meztelenül vagy csaknem meztelenül találták meg, mivel szakértők szerint a légáramlat zuhanáskor gyakorlatilag letépte róluk a ruhát. Hétvégén további hat holttestre bukkantak, így már ötvenre nőtt a megtalált áldozatok száma.

Időközben egyre többen vonják kétségbe azt a teóriát is, miszerint a sebességmérők állítólagos meghibásodása és az annak következtében fellépő sebességproblémák vezettek a katasztrófához. Pierre-Henri Gourgeon, az Air France vezetője például úgy nyilatkozott, hogy nincs meggyőződve erről, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) pedig szintén azt közölte, hogy nem kizárólag ez tehető felelőssé a tragédiáért.

Nem találják a fekete dobozt

A körülményeket rögzítő fekete dobozról egyelőre továbbra sincs hír, pedig szerdán már a helyszínre érkezett egy annak felkutatásával megbízott francia atomtengeralattjáró is. Az idő sürget, mivel a black box akkumulátora mintegy 30 napig tart ki, ráadásul az idő előrehaladtával gyengülnek a kisugárzott jelek.

A holttestek utáni keresést június 19-ig biztosan folytatják a brazil haderők. A határidőt elvileg meghosszabbíthatják június 25-ig - ez azonban attól függ, találnak-e addig újabb holttesteket, és ha igen, hányat. Szakértők kizárták annak a lehetőségét, hogy a 228 áldozat mindegyikét megtalálják, ráadásul a helyzet egyre nehezedik.

Mint ismert, az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó Airbus A330-as típusú gépe június elsején zuhant az Atlanti-óceánba, fedélzetén 228 emberrel, köztük négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utassal. A gép roncsait és az első áldozatokat június 6-án találták meg a brazil Fernando de Noronha szigettől 650 kilométerre északkeletre az Atlanti-óceánban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!