3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sokasodnak a kérdőjelek a június elsején 228 fővel a fedélzetén az Atlanti-óceánba zuhant Air France-repülőgép lezuhanásának okaival kapcsolatban. A holttestek első vizsgálatai alapján ugyanis szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy a gép nem robbant fel a levegőben - "egyszerűen" több darabra tört. A miértre egyelőre nincs magyarázat. Egyre többen vonják kétségbe azt is, hogy sebességproblémák vezettek a katasztrófához – egyéb magyarázattal azonban egyelőre ők sem állnak elő. Időközben a megtalált holttestek száma ötvenre növekedett.

Tovább növelik az Air France-tragédia körüli rejtélyek számát az áldozatok első, 16 fős csoportján elvégzett vizsgálatok. A brazil "O Estado de São Paulo" nevű helyi újság értesülései szerint ugyanis a holttesteken nem találtak égési sérüléseket, viszont számos csonttörést diagnosztizáltak. Égési nyomokat a repülőgépüléseken sem fedeztek fel, ami arra utal, hogy nem történt robbanás a fedélzeten.

Több darabra tört a levegőben

Ennek ellenére a repülőgép valamilyen, eddig ismeretlen ok miatt több darabra tört a levegőben – legalábbis ezt jelzi, hogy egyes holttestekre egymástól 85 kilométeres távolságban bukkantak rá. Ez meglehetősen nehezen lenne elképzelhető abban az esetben, ha a repülőgép egészben zuhant volna az óceánba. Ráadásul – a lap információi szerint – az áldozatok tüdejében nem találtak vizet, ami arra utal, hogy halálukat nem fulladás okozta.

A repülőgép levegőbeni darabokra hullására utal az is, hogy a holttesteket meztelenül vagy csaknem meztelenül találták meg, mivel szakértők szerint a légáramlat zuhanáskor gyakorlatilag letépte róluk a ruhát. Hétvégén további hat holttestre bukkantak, így már ötvenre nőtt a megtalált áldozatok száma.

Időközben egyre többen vonják kétségbe azt a teóriát is, miszerint a sebességmérők állítólagos meghibásodása és az annak következtében fellépő sebességproblémák vezettek a katasztrófához. Pierre-Henri Gourgeon, az Air France vezetője például úgy nyilatkozott, hogy nincs meggyőződve erről, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) pedig szintén azt közölte, hogy nem kizárólag ez tehető felelőssé a tragédiáért.

Nem találják a fekete dobozt

A körülményeket rögzítő fekete dobozról egyelőre továbbra sincs hír, pedig szerdán már a helyszínre érkezett egy annak felkutatásával megbízott francia atomtengeralattjáró is. Az idő sürget, mivel a black box akkumulátora mintegy 30 napig tart ki, ráadásul az idő előrehaladtával gyengülnek a kisugárzott jelek.

A holttestek utáni keresést június 19-ig biztosan folytatják a brazil haderők. A határidőt elvileg meghosszabbíthatják június 25-ig - ez azonban attól függ, találnak-e addig újabb holttesteket, és ha igen, hányat. Szakértők kizárták annak a lehetőségét, hogy a 228 áldozat mindegyikét megtalálják, ráadásul a helyzet egyre nehezedik.

Mint ismert, az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó Airbus A330-as típusú gépe június elsején zuhant az Atlanti-óceánba, fedélzetén 228 emberrel, köztük négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utassal. A gép roncsait és az első áldozatokat június 6-án találták meg a brazil Fernando de Noronha szigettől 650 kilométerre északkeletre az Atlanti-óceánban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!