Egy egyetemi kutatócsoport két, időben egymás után futó szappanoperát elemzett a rejtett reklám szempontjából. Az eredmény szerint a később sugárzottban háromszor annyi bújtatott hirdetés volt, mint az előbbiben.
A zürichi egyetem médiatudományi intézete a svájci állami televízió egyik csatornáján (SF DRS) 1994 és 1997 között futó "Fascht e Familie" és a 1999 és 2001 között képernyőre került "Lüthi and Blanc" című szappanoperák 50-50 részét elemezte. Míg előbbiben 611 esetben jelent meg valamilyen forgalomban lévő termék, addig utóbbiban már 1858-szor fedeztek fel rejtett reklámot.
Mindez azt jelenti, hogy az elmúlt években több, mint háromszorosára emelkedett a szakirodalomban "product placement"-ként emlegetett bújtatott hirdetések aránya az SF-ben, legalábbis ami a népszerű teleregényeket illeti.
A kutatók szerint ez is bzonyítja, hogy az 1994 és 2001 közti időszakban növekedett a médiumokban, illetve az egyes műsorokban a gazdasági társaságok befolyása.
Bár a svájci televíziókban tilos szeszes italt hirdetni, a "Lüthi and Blanc" sorozatban a rejtetten reklámozott termékek több, mint egyharmadát mégis az alkohol tette ki.
Legutóbb egyébként az egyik német közszolgálati csatorna (ZDF) került a kritikusok kereszttűzébe, mivel egyes műsoraira külön szerződéseket kötött vállalatokkal, írja a Neue Züricher Zeitung.
(Menedzsment Fórum)
Egyre több a rejtett reklám a szappanoperákban
Egy egyetemi kutatócsoport két, időben egymás után futó szappanoperát elemzett a rejtett reklám szempontjából. Az eredmény szerint a később sugárzottban háromszor annyi bújtatott hirdetés volt, mint az előzőben.