2p

Egy egyetemi kutatócsoport két, időben egymás után futó szappanoperát elemzett a rejtett reklám szempontjából. Az eredmény szerint a később sugárzottban háromszor annyi bújtatott hirdetés volt, mint az előzőben.

Egy egyetemi kutatócsoport két, időben egymás után futó szappanoperát elemzett a rejtett reklám szempontjából. Az eredmény szerint a később sugárzottban háromszor annyi bújtatott hirdetés volt, mint az előbbiben.

A zürichi egyetem médiatudományi intézete a svájci állami televízió egyik csatornáján (SF DRS) 1994 és 1997 között futó "Fascht e Familie" és a 1999 és 2001 között képernyőre került "Lüthi and Blanc" című szappanoperák 50-50 részét elemezte. Míg előbbiben 611 esetben jelent meg valamilyen forgalomban lévő termék, addig utóbbiban már 1858-szor fedeztek fel rejtett reklámot.
Mindez azt jelenti, hogy az elmúlt években több, mint háromszorosára emelkedett a szakirodalomban "product placement"-ként emlegetett bújtatott hirdetések aránya az SF-ben, legalábbis ami a népszerű teleregényeket illeti.

A kutatók szerint ez is bzonyítja, hogy az 1994 és 2001 közti időszakban növekedett a médiumokban, illetve az egyes műsorokban a gazdasági társaságok befolyása.

Bár a svájci televíziókban tilos szeszes italt hirdetni, a "Lüthi and Blanc" sorozatban a rejtetten reklámozott termékek több, mint egyharmadát mégis az alkohol tette ki.

Legutóbb egyébként az egyik német közszolgálati csatorna (ZDF) került a kritikusok kereszttűzébe, mivel egyes műsoraira külön szerződéseket kötött vállalatokkal, írja a Neue Züricher Zeitung.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!