2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legelőször a Google lépett: a cég nemrégiben már jelentetett meg hirdetéseket újságokban és rádiókban . A New York Times információi szerint az E-bay televíziós reklámokban hirdetné legnagyobb eladóit, a Yahoo pedig bejelentette, hogy 176 olyan lappal kötött szerződést, amelyekben eddig nem is voltak hirdetések.

Vezető amerikai reklámügynökségek szakemberei szerint nincs megállás: az internetes tartalomszolgáltatók olyan erővel nyomulnak a hagyományos médiapiacon, hogy még a legnagyobb tradíciókkal rendelkező reklámcégeket is az a veszély fenyegeti, hogy mire észbe kapnak, már történelemmé váltak - idézi egyiküket a New York Times. A hagyományos cégek egyetlen esélye, hogy valahogy kiveszik a részüket az üzletből - írja a lap.

A hagyományos médiában eladott hirdetések tavaly 150 milliárd dollárt kóstáltak, a webes hirdetésekből befolyó bevétel pedig ehhez képest 16 milliárd volt, az ágazat évente 30 százalékkal növekszik. A Google azt azonban kénytelen volt elismerni, hogy a legnagyobb hirdetők még mindig inkább a televíziókhoz, rádiókhoz és az újságokhoz viszik a pénzüket.

Néhány elemző úgy gondolja, hogy hosszú távon akár a hagyományos médiumok is profitálhatnak a webes tartalomszolgáltatók belépéséből az offline piacra. Szerintük ezt bizonyítja a Yahoo megállapodása is a 176 újsággal: ezek a lapok ugyanis bevételekhez juthatnak úgy is, hogy saját hirdetési felületüket a Yahoo automatizált rendszerén keresztül adják el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!