
Vezető amerikai reklámügynökségek szakemberei szerint nincs megállás: az internetes tartalomszolgáltatók olyan erővel nyomulnak a hagyományos médiapiacon, hogy még a legnagyobb tradíciókkal rendelkező reklámcégeket is az a veszély fenyegeti, hogy mire észbe kapnak, már történelemmé váltak - idézi egyiküket a New York Times. A hagyományos cégek egyetlen esélye, hogy valahogy kiveszik a részüket az üzletből - írja a lap.
A hagyományos médiában eladott hirdetések tavaly 150 milliárd dollárt kóstáltak, a webes hirdetésekből befolyó bevétel pedig ehhez képest 16 milliárd volt, az ágazat évente 30 százalékkal növekszik. A Google azt azonban kénytelen volt elismerni, hogy a legnagyobb hirdetők még mindig inkább a televíziókhoz, rádiókhoz és az újságokhoz viszik a pénzüket.
Néhány elemző úgy gondolja, hogy hosszú távon akár a hagyományos médiumok is profitálhatnak a webes tartalomszolgáltatók belépéséből az offline piacra. Szerintük ezt bizonyítja a Yahoo megállapodása is a 176 újsággal: ezek a lapok ugyanis bevételekhez juthatnak úgy is, hogy saját hirdetési felületüket a Yahoo automatizált rendszerén keresztül adják el.