A francia-japán autóipari együttműködés 7,28 autót állított elő, közel egy ötödével többet mint egy évvel korábban.
A két autógyár szövetsége növekvő eladásainak köszönhetően a világ harmadik legnagyobb autógyártójaként zárkózhatott fel a Toyota és a General Motors (GM) mögé, megelőzve a Volkswagent.
A sorrend azonban vitatott, mivel szakértők nem értenek egyet abban, hol húzódik a határvonal a személygépjárművek és a haszongépjárművek között és autógyártók maguk is más-más elvet követnek. A Toyota például beszámítja a haszongépjárműveket gyártó Hino leányvállalata eladásait a konszern forgalmába, míg a GM eladásainak nagy hányadát a személygépkocsinak vett pick-up modellek adják. A Volkswagen a VW Nutzfahrzeuge által gyártott Transporter modellt a figyelembe veszi az értékesítési adataiban, de nem számítja be a konszern forgalmába svéd haszongépjármű leányvállalata a Scania eladásait.
A Toyota tavaly 8,42 millió járművet adott el, a GM pedig 8,39 milliót. A Volkswagen tavaly 7,14 millió autót értékesített. A Volkswagen 2018-ra világelső kíván lenni az autó eladásokban és addigra legalább évi 10 millió autót tervez gyártani.
A Renault-Nissan eladásaiból 4 milliót a Nissan, 2,6 milliót a Renault állított elő. A konszern forgalmát növelte a több mint félmillió eladott Lada, valamint a Dacia és a Renault Samsung Motors forgalma is. A Nissan konszernhez tartozik még az Infiniti luxus márka forgalma is. A Nissan legnagyobb piaca Kína több mint egymillió autóval, a második az Egyesült Államok és csak a harmadik helyen következik Japán.
MTI