A szakember elsősorban a low cost légitársaságokban lát lehetőséget: úgy véli, a repülőtér valós alternatíva lehet a fapados légitársaságok bázisaként működő Ferihegy 1-gyel szemben. Emellett a térség pozitív adottságai miatt komolyan számol a cargo-logisztikai fejlesztésekkel, tudatta lapunkkal közleményben a Budawest Airport.
A januártól a Balatontól pár kilométerre fekvő repülőtéren dolgozó Nemes Ervin korábban öt évig a KLM holland légitársaság magyarországi értékesítési igazgatójaként tevékenykedett, később a Malév hazai értékesítését vezette, és a cég kereskedelmi vezérigazgató-helyettese volt, az elmúlt közel két évben pedig a debreceni reptér tanácsadójaként dolgozott.
Rövidesen járatok indulhatnak
A Budawest Airport tervei szerint a repülőtérről rövidesen Londonba, Párizsba és Frankfurtba, a nyári szezonban pedig például Horvátországba, Görögországba és Bulgáriába indulhatnak közvetlen repülőjáratok. Az ehhez szükséges fejlesztések első ütemében mintegy hárommilliárd forintból megújul a repülőtér, ami a várakozások szerint tovább lendíti majd a környék idegenforgalmát és gazdaságát. Ezzel párhuzamosan kereskedelmi, ipari, logisztikai, tudományos park kialakítása is szerepel a tervekben. A megvalósulás konkrét idejét a közlemény nem említi.
A cég szerint a repülőtér kedvező adottsága, közelsége a Balatonhoz és Budapesthez, valamint a 8-as út és a leendő M8-as autópályához való közvetlen csatlakozása miatt reálisan pályázik a másodlagos vagy fapados repülőtér címére Magyarországon. Úgy vélik, összeségében nemcsak a régió gazdaságának fejlődését gyorsíthatja, de a Balaton számára is ugrásszerű fejlődést hozhat.
Mint ismert, az angol, amerikai és magyar befektetők tulajdonában lévő cég 2006-ban pályázat útján vásárolta meg a korábban katonai kézben lévő légikikötő 450 hektáros területét és a rajta lévő ingatlanokat.
Még nincs valódi konkurenciája Ferihegynek
A legjelentősebb vidéki repülőtérnek jelenleg a szintén a Balaton mellett fekvő Sármellék számít, ahol 2006-ban 70 ezer utas fordult meg. A Budapest Airport ugyenebben az évben több mint százszor ennyi, mintegy 8,3 millió utast szolgált ki.
Ezzel kapcsolatban Váradi József, a Ferihegyen a legnagyobb fapadosnak számító Wizz Air vezére lapunknak korábban elmondta: a jelenleg létező vidéki légikikötők nem alternatívái Budapestnek. Bár napirenden vannak újabb reptérfejlesztések, ezek megvalósulása kiszámíthatatlan, így a cég három-öt éven belül várhatóan nem fog vidéki bázisokat igénybe venni, tette hozzá.
W. B.
Menedzsment Fórum