3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Januártól professzionális fejlesztési vezetővel bővült a veszprém-szentkirályszabadjai repülőteret irányító Budawest Airport Holding Zrt. csapata. Nemes Ervin diszkont-légitársaságokkal tárgyal majd jövőbeni járatindításokról.

A szakember elsősorban a low cost légitársaságokban lát lehetőséget: úgy véli, a repülőtér valós alternatíva lehet a fapados légitársaságok bázisaként működő Ferihegy 1-gyel szemben. Emellett a térség pozitív adottságai miatt komolyan számol a cargo-logisztikai fejlesztésekkel, tudatta lapunkkal közleményben a Budawest Airport.

A januártól a Balatontól pár kilométerre fekvő repülőtéren dolgozó Nemes Ervin korábban öt évig a KLM holland légitársaság magyarországi értékesítési igazgatójaként tevékenykedett, később a Malév hazai értékesítését vezette, és a cég kereskedelmi vezérigazgató-helyettese volt, az elmúlt közel két évben pedig a  debreceni reptér tanácsadójaként dolgozott. 

Rövidesen járatok indulhatnak

A Budawest Airport tervei szerint a repülőtérről rövidesen Londonba, Párizsba és Frankfurtba, a nyári szezonban pedig például Horvátországba, Görögországba és Bulgáriába indulhatnak közvetlen repülőjáratok. Az ehhez szükséges fejlesztések első ütemében mintegy hárommilliárd forintból megújul a repülőtér, ami a várakozások szerint tovább lendíti majd a környék idegenforgalmát és gazdaságát. Ezzel párhuzamosan kereskedelmi, ipari, logisztikai, tudományos park kialakítása is szerepel a tervekben. A megvalósulás konkrét idejét a közlemény nem említi.

A cég szerint a repülőtér kedvező adottsága, közelsége a Balatonhoz és Budapesthez, valamint a 8-as út és a leendő M8-as autópályához való közvetlen csatlakozása miatt reálisan pályázik a másodlagos vagy fapados repülőtér címére Magyarországon. Úgy vélik, összeségében nemcsak a régió gazdaságának fejlődését gyorsíthatja, de a Balaton számára is ugrásszerű fejlődést hozhat.

Mint ismert, az angol, amerikai és magyar befektetők tulajdonában lévő cég 2006-ban pályázat útján vásárolta meg a korábban katonai kézben lévő légikikötő 450 hektáros területét és a rajta lévő ingatlanokat.

Még nincs valódi konkurenciája Ferihegynek

A legjelentősebb vidéki repülőtérnek jelenleg a szintén a Balaton mellett fekvő Sármellék számít, ahol 2006-ban 70 ezer utas fordult meg. A Budapest Airport ugyenebben az évben több mint százszor ennyi, mintegy 8,3 millió utast szolgált ki.

Ezzel kapcsolatban Váradi József, a Ferihegyen a legnagyobb fapadosnak számító Wizz Air vezére lapunknak korábban elmondta: a jelenleg létező vidéki légikikötők nem alternatívái Budapestnek. Bár napirenden vannak újabb reptérfejlesztések, ezek megvalósulása kiszámíthatatlan, így a cég három-öt éven belül várhatóan nem fog vidéki bázisokat igénybe venni, tette hozzá.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!