4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2015. július 8-án döntés született a budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítása és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására kiírt tenderben - közölte a BKK az mfor.hu-nak küldött közleményében.

A BKV Zrt. Igazgatósága döntése alapján a közbeszerzési eljárás nyertese a Metrowagonmash orosz részvénytársaság - olvasható a közleményben. Az egyetlen érvényes ajánlatot adó Metrowagonmash 37 darab, hat kocsiból álló szerelvényre korszerűsítéssel egybekötött felújítására és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására 219 199 524 euró (szerk.: átszámítva közel 70 milliárd forintos) ajánlatot tett. A felújított korszerű járművek garantált élettartama 25 év.

A közlemény végén kitérnek egyébként még arra is, hogy a BKV 2006-2012 között vásárolt Alstom metrószerelvényeinek fajlagos kocsiára 1,2 millió euró volt. Az orosz ajánlat ugyanilyen műszaki tartalomra átszámított korrigált ára 864 ezer euró.

Az első szerelvények a szerződés hatálybalépését követően 16-18 hónap múlva megérkeznek, majd a prototípus szerelvények sikeres próbáit követően havonta két felújított szerelvény kerülhet forgalomba állításra, ezáltal az utazó közönség a biztonságot nyújtó, felújított és korszerű metró kocsikban megbízhatóbban és komfortosabb körülmények között tud majd utazni. 

Így változnak majd a metrókocsik

  • A járművek megbízhatósága lényegesen javul.
  • Lehetővé válik, hogy egy esetleges rendkívüli helyzetben az álló szerelvényben az utasok a kocsik között átjárhassanak, akár a vezérkocsik homlokfelületén kialakított rámpákon a szerelvényt el is hagyhassák.
  • A járművek mintegy húsz százalékkal kevesebb elektromos energiát használnak fel a jelenleginél.
  • Az utastér szellőztetéséről menet közben és álló helyzetben, áramkimaradás esetén is működőképes, halk ventillátorok gondoskodnak. 
  • Komfortosabb lesz az utastér és csökken az utastéri zaj. Új utastéri design, korszerű burkolóanyagok és ergonomikus ülések lesznek, új utastájékoztató eszközöket építenek be.
  • Lesz kamerás utastéri megfigyelő és képrögzítő rendszer is.
  • A mozgáskorlátozottak és a gyermek-kocsival közlekedők számára is kényelmes és biztonságos férőhelyek kerülnek kialakításra. 
  • Alacsonyabbak lesznek a karbantartási és üzemeltetési költségek.

Így zajlott a tender

A tender részvételi szakaszában 22 cég jelezte érdeklődését, majd a 2014. december 30-ai jelentkezési határidőig hét cég nyújtotta be jelentkezését.

A közbeszerzési eljárás részvételi szakasza eredményesen zárult, a hiánypótlásokat követően öt jelentkező

  • a Skinest Rail,
  • a Skoda Transportation,
  • az Alstom Transport,
  • a Mertrowagonmash,
  • a Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF)

felelt meg a jogszabályban meghatározott, illetve előírt feltételeknek. Két jelentkező, akinek részvételi jelentkezését érvénytelenné kellett nyilvánítani, a megalapozott szakmai döntést nem vitatta.

Az ajánlattételi felhívás és dokumentáció öt érvényes részvételi jelentkezést benyújtó cég számára történő megküldésével kezdődött az eljárás második, ajánlattételi szakasza. A tárgyalási alapul szolgáló ajánlatok beadási határidejére ajánlatot adott a Skinest Rail, a Metrowagonmash, a Skoda Transportation és a CAF. Az Alstom Transport jelezte, hogy nem kíván részt venni a felújításban.

A Bírálóbizottság az ajánlatok és hiánypótlások vizsgálatát követően megállapította, hogy három ajánlat a Skoda Transportation, a CAF és a Skinest Rail ajánlata érvénytelen a következő indokok miatt.

A Skoda Transportation nem nyújtott be végleges ajánlatot, a CAF pedig levélben közölte, nem vesz részt a végleges ajánlati szakaszban. E két pályázó nem kötelező érvényű ajánlatát érvénytelennek minősítette a bírálóbizottság.

A Skinest Rail végleges ajánlata több, az ajánlatkérésben kötelezően és egyértelműen előírt műszaki követelménynek nem felelt meg, valamint egyes további dokumentációk hiányosságai miatt az ajánlatot érvénytelennek minősítették. Így egyedüli érvényes ajánlattevőként az orosz Metrowagonmash maradt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!