A felmérésben 15 ezer európai vállalat csaknem 1.500 vezetőjét kérdezték meg arról, mennyire érzi elégedettnek magát, melyik a legfontosabb munkaeszköze, illetve hogyan tölti az ebédidejét. Az interjúban részt vett vállalatok átlagos éves árbevétele 1,66 milliárd euró, és átlagosan 3.600 főt alkalmaznak. Az elégedettségre vonatkozó kérdésre a vezetők 12 százaléka a kilences számot vélte legkifejezőbbnek állapota jellemzésére, és csupán 2 százalékuk jelölte meg a négyest vagy annál kisebb számot a tízfokozatú skálán.
A legelégedettebb európaiak a hollandok: vezetőik több mint fele nyolcas szinten méri boldogságát, 18 százalékuknak pedig csupán egy pont hiányzik a tökéletes elégedettséghez. A megkérdezettek több mint 81 százaléka a számítógépét tartja a leginkább nélkülözhetetlennek a napi munkájában. A második és harmadik legfontosabb eszközként szerepel az elektronikus levél 44 százalékkal, illetve a mobiltelefon 42 százalékkal.
Annak ellenére, hogy az e-mail és a mobiltelefon használata a legfontosabb munkaeszközök között szerepel, a megkérdezettek egyetértenek abban, hogy ezek a modern technikai eszközök járulnak hozzá leginkább a napi stressz fokozásához is. Az üzletemberek 36 százaléka kevésbé feszültnek érezné magát mobiltelefon nélkül, míg 25 százaléka kevésbé stresszes lenne e-mail nélkül.
A felmérés szerint az ebédidőt a felsővezetők 40 százaléka általában a cég büféjében vagy éttermében tölti el. A második helyen az otthon elköltött ebéd szerepel. Míg az észak-európai vezetők többsége - a hollandok 69 százaléka és a németek 62 százaléka - a munkahelyén költi el az ebédjét, addig a dél-európaiak nagyobb arányban ebédelnek otthon, a spanyolok 28 százaléka, a francia és olasz menedzserek 17 százaléka hazalátogat déltájt.
A britek fordítják a legkevesebb időt a déli étkezésre, 36 százalékuk az íróasztalánál falatozik, majd rögtön folytatja is a munkát. További 27 százalékuk azért választja íróasztalát étkezőhelynek, mert közben tájékozódhat a legfrissebb hírekről, vagy személyes ügyeit intézheti.
Elégedett felsővezetők
A 2003-ra jósolt, kevéssé rózsás gazdasági kilátások ellenére az európai felsővezetők elégedettek. A UPS Europe Business Monitor felmérésében az egytől tízig terjedő elégedettségi skálán a vezetők 69 százaléka a hetes vagy nyolcas szintet jelölte meg.