Közvetlenül a végleges pályázatok benyújtása előtt Merkel kancellár vezetésével egyfajta válságtanácskozásra ültek össze a német kormány illetékes miniszterei, hogy az anyavállalat General Motors csőd közeli helyzete miatt súlyos nehézségekkel küszködő német gyár jövőbeni sorsáról tárgyaljanak.
Mindez megerősíti azokat az értesüléseket, amelyek szerint a kormány - noha ragaszkodik egy tőkeerős beruházóhoz - a csaknem 26 ezer alkalmazottat foglalkoztató gyárat nem hagyja magára. Sőt kidolgozott egy olyan modellt is, amelynek keretében az üzemet több milliárd eurós közvetett pénzügyi segítséghez juttatja arra az esetre, ha a General Motors valóban csődbe jut.
A két fő pályázó közül az Opel alkalmazottait tömörítő üzemi tanács vezetőihez a Magna áll közelebb. Kiszivárgott értesülések szerint a FIAT arra törekszik, hogy a Chryslerrel és a General Motors európai márkáival szövetkezve a Toyota mögött a világ második legnagyobb autógyárát hozza létre.
A FIAT vezetője azt hangoztatta, hogy a négy németországi gyár közül egyet sem zárnának be, de munkahelyek megszüntetését nem zárta ki. Ez az állásfoglalás az Opel részéről elutasításra talált. Az ellenzők arra is figyelmeztettek, hogy az Opel és a FIAT termelési palettája erősen fedi egymást.
Kevésbé ismert az osztrák-kanadai alkatrész-beszállítói gyár, a Magna koncepciója. A Magna híre azonban jó, a BMW-nek és a Mercedesnek már régóta szállít alkatrészeket. A céghez a GAZ nevű orosz autógyár is csatlakozna, ami német gazdasági remények szerint az oroszországi piacok megnyitását is lehetővé tenné.
Az Opel átmeneti kormányzati megsegítését támogatták azok a tartományok is, amelyekben a németországi gyárak vannak.