2p

A Román Hajózási Hatóság (ANR) vezetője bejelentette, hogy az 1990-es állapothoz képest, amikor 280 hajón lobogott a román trikolór, napjainkra már csak nyolc hajózik a piros-sárga-kék színek alatt.

Paul Branza vezérigazgató szerint a drámai csökkenés elsősorban pénzügyi okokra vezethető vissza: a flotta döntő hányadát privatizálták, mert a hajók állami üzemeltetése gazdaságtalannak bizonyult. A fennmaradt nyolc hajó azonban a legszigorúbb előírásoknak is megfelel: román és külföldi kikötőkben egyaránt ellenőrizték őket, és sem műszaki, sem környezetvédelmi szempontból nem találtak kivetnivalót bennük - számol be a Wall-Street.ro gazdasági portál.

Noha a romániai hajóépítők számos új hajóra kaptak megrendelést, és 2010-ig biztosan lesz munkájuk, ezek közül csak egyetlen egy származik román cégtől: egy kisméretű, víz alatti munkálatok elvégzésére alkalmas, komplex úszó szerkezetet kell előállítaniuk.

Az ANR vezetője szerint sokat javítana a helyzeten, ha (Ciprushoz vagy Saint Vincent-hez hasonlóan) Bukarest is kedvezményes adókkal segítené a hajók romániai bejegyzését. Jelenleg a hajózási cégeknek 16 százalékos nyereségadót kell fizetniük Romániában, míg a mediterrán szigetországban például - nyereségtől függetlenül - egyszeri, 2500-4000 eurónyi befizetéssel letudható az éves adó-kötelezettség.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!