A kft. felidézte, hogy a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. és a CAF 2014-ben 37 villamos szállítására kötött szerződést, amely további 87 villamos opcionális lehívását teszi lehetővé.
Az opcióból 10 járművet még 2014-ben megrendelt a BKK, most ezek végszerelése kezdődött meg. Az együttműködő felek ugyanakkor a további technológiai fejlődést és a gyártói együttműködés fejlesztését erősítő intézkedéseket várnak a magyar kormánytól - írták a közleményben.
Elsősorban a BKK Zrt.-vel kötött villamosszállítási szerződésben rendelkezésre álló további 77 villamos megrendelését szeretnék elérni, amelyre 2015 során ígéretet kaptak.
Az 56 méteres villamosok
A CAF korábban vállalta, hogy a teljes opcionális mennyiség gyártásába bevonja a DJJ Kft.-t, emellett kész megvizsgálni a kooperáció kibővítésének lehetőségét is a vasúti járműgyártás más területein. Ennek érdekében a CAF S.A. tárgyalásokat kezdeményezett a magyar kormányzati körökkel - jelezték a közleményben.
A 2014 óta ismét nagyrészt magyar tulajdonban lévő Dunakeszi Járműjavító Kft. fő tevékenysége a személyszállító kötött pályás járművek gyártása, felújítása, átépítése, javítása és karbantartása. A társaság 1926-os alapítása óta mintegy 3000 új gyártású kocsi gördült ki Dunakesziről.
A vállalat honlapján található információk szerint a DJJ Kft. 64,9 százaléka a magyar állam tulajdona, a MÁV részesedése 25,1 százalék, a dolgozók pedig 10 százalékot birtokolnak. A járműgyártó legfontosabb megrendelői közé tartozik a Magyar Államvasutak Zrt., a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt., a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV), valamint osztrák, német, svájci, belga, brit, norvég, görög, francia, cseh, szlovák, bolgár és orosz vasúttársaságok és magáncégek.
MTI