2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megindult a Dunakeszin gyártott villamosok végszerelése, amelyek a spanyol Constucciones Ferrocarriles y Auxiliar S.A. (CAF S.A.) és a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) Kft. együttműködésében készülnek - közölte a magyar társaság.

A kft. felidézte, hogy a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. és a CAF 2014-ben 37 villamos szállítására kötött szerződést, amely további 87 villamos opcionális lehívását teszi lehetővé.

Az opcióból 10 járművet még 2014-ben megrendelt a BKK, most ezek végszerelése kezdődött meg. Az együttműködő felek ugyanakkor a további technológiai fejlődést és a gyártói együttműködés fejlesztését erősítő intézkedéseket várnak a magyar kormánytól - írták a közleményben.     

Elsősorban a BKK Zrt.-vel kötött villamosszállítási szerződésben rendelkezésre álló további 77 villamos megrendelését szeretnék elérni, amelyre 2015 során ígéretet kaptak.  
 
Az 56 méteres villamosok 
 
A CAF korábban vállalta, hogy a teljes opcionális mennyiség gyártásába bevonja a DJJ Kft.-t, emellett kész megvizsgálni a kooperáció kibővítésének lehetőségét is a vasúti járműgyártás más területein. Ennek érdekében a CAF S.A. tárgyalásokat kezdeményezett a magyar kormányzati körökkel - jelezték a  közleményben.

A 2014 óta ismét nagyrészt magyar tulajdonban lévő Dunakeszi Járműjavító Kft. fő tevékenysége a személyszállító kötött pályás járművek gyártása, felújítása, átépítése, javítása és karbantartása. A társaság 1926-os alapítása óta mintegy 3000 új gyártású kocsi gördült ki Dunakesziről. 

A vállalat honlapján található információk szerint a DJJ Kft. 64,9 százaléka a magyar állam tulajdona, a MÁV részesedése 25,1 százalék, a dolgozók pedig 10 százalékot birtokolnak. A járműgyártó legfontosabb megrendelői közé tartozik a Magyar Államvasutak Zrt., a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt., a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV), valamint osztrák, német, svájci, belga, brit, norvég, görög, francia, cseh, szlovák, bolgár és orosz vasúttársaságok és magáncégek.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!