Kína egyik vezető autóipari csoportja, a Geely kedden közölte, hogy kifejlesztették azt a középkategóriás modellt, amelyet kifejezetten az európai és az amerikai piacra szántak. A cég elnöke a német Handelsblattnak elmondta, hogy már építik új gyárukat, ahol évente egymillió autót terveznek előállítani, és 2015-ig két millióra bővítik a kapacitást. Az export várhatóan 2008-ban indul be.
A másik jelentős kínai autógyár, a Chery Automobile a DaimalerChrysler csoporttal folytat tárgyalásokat arról, hogy az Egyesült Államokban Dodge márkanév alatt forgalmaznák a Chery alacsony fogyasztású kisautóját. A Der Spiegel német magazin az amerikai-német csoport környezetéből származó információkra hivatkozva azt írta, hogy az együttműködés fellendítheti az értékesítési nehézségekkel küszködő Chrysler forgalmát. Korábban a csoport német elnöke, Dieter Zetsche is arról beszélt, hogy tárgyalnak lehetséges kínai partnerekkel az amerikai piacon való együttműködésről. A Chery érdeklődik a romániai Daewoo iránt is, és korábbi hírek szerint a cég gyárat kíván létrehozni Kelet-Európában.
Eközben a legnagyobb európai autókereskedelmi cégek mérlegelik a kínai gyártmányú autók felvételét a választékukba. Hírek szerint tíz nagy európai kereskedelmi csoport érdekelt a kínai gyártókkal való együttműködés kialakításában. A német AVAG holding, a brit IM Group, a holland Kroymans és a spanyol Berge Automocion több kínai gyártóval folytat tárgyalásokat, írta néhány napja az Automotive News Europe. A lap kereskedőktől származó értesülése szerint az osztrák Porsche Holding, Európa első számú forgalmazó cége és a svájci Emil Frey is részese a megbeszéléseknek. Egyik cég sem fűzött kommentárt a hírhez.