2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A napi szinten szükséges friss élelmiszereket a leggyakrabban a kis boltokban, a legritkábban a cash and carry üzletekben szerzik be a háztartások - derül ki a GfK Hungária Kereskedelmi Analízisek tanulmányának adataiból.

Az átlagos vásárlásonkénti költés a friss élelmiszerek beszerzésénél az idén az első félévben 1,725 ezer forint volt, ami 4,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Átlagosan a legkisebb összeget vásárlásonként a független kisboltokban, a legtöbbet a cash and carry üzletekben költötték.

Az elemzés szerint folytatódott a kiskereskedelemben az évek óta tartó koncentráció. A diszkontok forgalom alapú piaci részesedése 1,4 százalékponttal emelkedett 2006 első félévéhez képest, elérte a 19 százalékot. A diszkontok minden más kereskedelmi csatornától vittek el forgalmat, legnagyobb mértékben a láncba szervezett kisboltoktól. A hipermarketek piacrésze 0,9 százalékponttal 25 százalékra nőtt.

A szupermarketek piacrésze annak ellenére csökkent közel fél százalékponttal, 14 százalékra az év első felében, hogy az új boltnyitásoknak köszönhetően nőtt a csatorna együttesen számított vásárlói hatóköre. A piacvesztés főként a ritkább vásárlással, valamint a vásárlásonként elköltött összeg infláció alatti emelkedésével indokolható.

A cash and carry csatorna piacrésze 2007 első félévében főleg a diszkontüzletekkel szemben elvesztett forgalom következtében csökkent a tavalyi év hasonló időszakához képest és 3 százalékon állt.

A kisboltok szerepe tovább csökkent az év első hat hónapjában, a korábbi "láncosodási" tendenciával ellentétben azonban a független kisboltok piaci pozíciója stabil maradt az elmúlt időszakban, míg a láncba szervezett kisboltok szerepe tovább csökkent.

A vásárlások teljes forgalmának 40 százaléka pénteken és szombaton zajlik, kétharmaduk gyalogosan történik, de ezek a teljes forgalom kevesebb mint felét adják.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!