A Kossuth Nyomda sorsa már eldőlt: a Fővárosi Bíróság július 3-án rendelte el a felszámolási eljárást; a felszámolást végző TM-Line Kft. szerint a hitelezői igények összértéke meghaladja a 2 milliárd forintot. A nyomda két - 890, illetve 70 millió forintos - ingatlanára kiírt pályázatra Somogyi Ferenc felszámolóbiztos tájékoztatása szerint hivatalos ajánlat nem érkezett, telefonon is csak néhányan érdeklődtek.
Heteken belül eldőlhet a Szikra Lapnyomda sorsa is, kérdéses, hogy a cég képes-e jelenlegi formájában túlélni legnagyobb megrendelője, a Népszabadság távozását. A lapnyomdák helyzetét általában megnehezítette, hogy a nagy magyarországi kiadók - így az Axel Springer, a Ringier és a Sanoma is - lapjaik egy részét már saját nyomdáikban állítják elő.
Nagy üzlet a szórólapgyártás
Peller Katalin, a Magyar Nyomdaipari Szövetség főtitkára szerint a nyomdászat körülbelül hatezer magyarországi társaság fő tevékenysége, igaz ugyan, hogy közülük csupán ezer foglalkoztat 10-nél több embert. Az egymilliárd forintos éves forgalmat lapunk információi szerint körülbelül 30 egység éri el. A nyomdák közül igen sok - kisebbek és nagyobbak egyaránt - különféle szóróanyagokat állít elő. Bánáti László, az Origo Print Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója szerint ez a szegmens éves szinten Európában átlagosan 10-12, Magyarországon pedig 20-25 százalékkal bővül.
Lassan nő a könyvpiac
Bővül a hagyományos könyvnyomtatás piaca is: a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése szerint a fogyasztói áron értékesített könyvek piaca éves összevetésben néhány százalékkal növekszik.
Kovács János, a könyvnyomtatásra - főként az igényesebb kiadványokra - szakosodott gyulai Dürer Nyomda Kft. igazgatója elmondta, a tavalyi 1,2 milliárd forintos nettó árbevétel után 2006-ban 8-10 százalékos növekedést prognosztizál. A debreceni Kinizsi Nyomda forgalmának 90 százalékát teszik ki a könyvek: Bördös János ügyvezető igazgató beszámolója szerint 2005-2006-ban 650 millió forintot ruháztak be, ennek is köszönhető, hogy a cég árbevétele az elmúlt hat év alatt több mint háromszorosára nőtt - írja a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
Egyre népszerűbbek az újságok internetes oldalai
Testreszabott marketingben segít a digitális nyomtatás