2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A németek máris elkezdtek változtatni fogyasztási szokásaikon. A pénzügyi válság miatt minden ötödik német háztartásban csökkentik a bio élelmiszer, az édesség és a szeszes ital vásárlását. Ugyanakkor az ennivalók és italok minőségén csak minden tizedik háztartásban igyekeznek spórolni. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató német vállalatának októberi felmérése, 9 ezer háztartás vonali megkérdezésével.

Szilárdan tartja szokásait a németországi válaszadók fele-háromnegyede azzal, hogy célzottan keresi a leértékelt árut, kényesen összehasonlítja az árakat, vagy nagyobb csomagolást választ.

A Nielsen kiskereskedelmi adatai szerint a háztartások egy része idén április óta ritkábban megy vásárolni, mint korábban. Az élelmiszerek áremelkedéséhez képest pedig kisebb ütemben növekszik az egy-egy vásárlás során elköltött összeg, az úgynevezett kosárérték. A gyártói márkáknál jellemzően olcsóbb kereskedelmi márkák vonzereje nagyobb lett, ahogyan az alacsonyabb árakat kínáló üzleteké is.

A jövő kilátásairól három német háztartásból kettőben viszonylag nyugodtan nyilatkoznak. Aggodalmuknak adnak hangot mindenekelőtt a pénz értékvesztése, valamint a gazdaság visszaesése miatt. A megkérdezettek több mint fele számol a napi fogyasztási cikkek drágulásával. Minden harmadik háztartásban még jobban odafigyelnek az árakra a jövőben, és minden negyedikben elhalasztják a tartós fogyasztási cikkek tervezett beszerzését.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!