Ormos István, a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy minderre elsősorban az uniós csatlakozás és az EU autókereskedelmet liberalizáló direktívái teremtették meg a lehetőséget. A jogelőd, a Duna Interservice Kft. 1991-ben lett Mitsubishi-márkakereskedő, majd 1993-ban létrehozta a Nissan Rapid Kft.-t, 2003-ban pedig az Óbuda Autó Kft.-t, hogy a telephelyen Nissant és SEAT-ot is forgalmazhassanak. A legutóbbi időkig ugyanis egy cég csak egy márkával kereskedhetett.
A 2005. január 1-jével létrejött 230 fős Duna Autó Zrt. átvette a jogelőd cégek tevékenységi körét, és megkezdődtek az építkezések. Sorra létesültek-létesülnek a szakszervizek, valamint a különbejáratú bemutatótermek a Zay utcai, Kunigunda utcai és Szőlőkert utcai fronton. Így jelenleg az említettek mellett Volvo-, Skoda-, Honda-szalon is van a telepen, a Subaru-értékesítést pedig a Róbert Károly körúton folytatja a cég. Március végéig a jelenleg is folyó, mintegy 800 millió forintos beruházássorozat eredményeként jön a Renault, a Kia, a Peugeot, valamint a Chrysler, a Jeep és a Dodge is. Márciusra így 40 új munkahelyet létesít a Duna Autó.
Egy-egy márkát 400-600 négyzetméteres bemutatóterem és 8-12 állásos saját szerviz szolgál ki, a közös, 20 állásos lakatosműhelyhez csatlakozó 16 állásos fényezőüzem és a három fényezőkamra pedig még az idén elkészül. Ugyancsak minden márkát kiszolgál a beszerzés, a vizsgasor, az eredetvizsgálat és a használtautó-üzletág, valamint egy 40 millió forintból elkészült korszerű mosóutca. A vállalat és jogelőd cégei együttesen közel 30 ezer járművet adtak el és 280 ezret szervizeltek az elmúlt 17 év alatt - számol be a Világgazdaság.