Hozzátette: ha esetleg sztrájk lenne szeptember 4-én, akkor a BKV menedzsmentje ragaszkodik ahhoz, hogy a budapestiek a vállalat szolgáltatásait legalább 80 százalékos mértékben használhassák, míg a szakszervezetek csak a teljes leállással értenek egyet.
Regőczi Miklós elmondta, hogy egy buszvezető a BKV-nál havonta átlagosan bruttó 225 ezer forintot keres, amelyhez még üzemanyagpótlékot és 40 ezer forintnyi szociális juttatást is kap.
"Ez az egyik legjobban fizetett állás a vállalatnál, míg a HÉV-vezetők fizetése az egyik a leggyengébb, ők 160 ezer forintot kapnak" - mondta az igazgató. Hozzátette, hogy mégis a buszvezetők akarnak sztrájkolni, a többi kolléga nagyjából elégedett a cégnél.
Az esetleges szeptember 4-i sztrájk idején három forrásból tervezi a vállalat vezetősége pótolni a kieső munkaerőt: azok az alkalmazottak, akik nem akarnak sztrájkolni, természetesen munkába állnak ezen a napon, a BKV behívja a nyugdíjas dolgozóit, és "a hirdetés csak a harmadik eleme a pótlásnak, a nagy tömeg nem innen fog érkezni" - mutatott rá az igazgató, a hétvégén feladott, a sztrájk idejére szóló álláshirdetésre célozva.
A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a tavaly elfogadott üzleti tervben a BKV Zrt. erre az évre 15 milliárd forint veszteséggel számol, az első félévben mintegy 8 milliárd forint a veszteség.
Földényi György, a sztrájkbizottság elnöke elmondta, hogy nem marad el a sztrájk, mivel a hétfői tárgyaláson sem sikerült megegyezni. "A mai napon sem kaptunk semmilyen ajánlatot" - tette hozzá.
A mindössze egyórás tárgyaláson nem közeledtek egymáshoz az álláspontok, amit nagyon nehezményeznek a szakszervezetek képviselői, ezért a sztrájkfenyegetést továbbra is fenntartják - mondta Földényi György.