A szektort érintő, 1995 óta fennálló konjunktúra 2007 végéig szinte töretlenül kitartott, évente 4,2-4,5 százalék körüli növekedést eredményezve. A pozitív tendenciáknak köszönhetően 2007-ben a növekedés üteme elérte a hat százalékot is. A 2008-as adatok azonban kevésbé biztatóak: bár az év első hat hónapja még közel négy százalékos bővülést mutatott, a főszezonnak számító július és augusztus már jócskán alulteljesített, júliusban világszerte mindösszesen egy százalékos növekedést ért el a turizmus.
A szakember a BGF konferenciáján ugyanakkor hozzátette, a kevésbé kedvező adatok mellett bizonyos tendenciák mégis optimizmusra adnak okot, mint például az ázsiai országokban rejlő potenciál, hiszen Kína vagy India újabb dinamizmust adhat a turizmus számára.
Mivel az utazók 60 százaléka Európából és az USA-ból érkezik, illetve mivel a kibontakozó válság elsősorban az ő pénztárcájukra és költési hajlandóságukra van jelentős befolyással, az utazási szokások és preferenciák átalakulására számíthatunk az elkövetkező időszakban, teszi hozzá Taleb Rifai. Mivel az utazás ma már nem luxuscikk, jóval inkább egyéni szükséglet, várhatóan nem az utazások száma fog csökkeni, hanem az utazás módja változik majd. A kiadásokra érzékenyebben reagáló fogyasztók figyelme így inkább a belföldi turisztikai lehetőségek felé fordul, illetve úti célul a már ismert, jól bejáratott helyeket választják majd, míg az üzleti utak terén is visszafogottság lesz jellemző.