A német kormány jövőre szeretné elfogadtatni a vasút magánosításáról szóló törvényt, ám a tartományok ellenállása miatt ez minimum késni fog, ha nem hiúsul meg teljesen. Bécs eleve csak az áruszállítás privatizációját tartja elképzelhetőnek, Pozsony pedig visszavonta a teherfuvarozási üzletág eladásáról szóló döntését.
Franciaországban részben a vasutasok tiltakozásának tudható be, hogy egyáltalán nincs napirenden az állami vasúttársaság (SNCF) eladása. A dán kormány néhány éven belül tőzsdei értékesítéssel szeretne megszabadulni vasúttársaságának 25 százalékos tulajdonhányadától.
A vasút-privatizáció legkoraibb és legradikálisabb példája az EU-ban Nagy-Britannia. Még 1996-ban adták magánkézbe a járatok és pálya üzemeltetését is, ezután pedig néhány kiemelt szakasz kivételével csökkent a hálózat minősége, a biztonsági problémák pedig súlyos balesetekhez vezettek, miközben a várt hatékonyságjavulás nem következett be. A kedvezőtlen tapasztalatok pedig nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a kontinens országai azóta óvatosabban állnak hozzá a kérdéshez - számol be a Világgazdaság.