2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az amerikai General Motors (GM) autógyártó európai részlege tíz százalékkal akarja csökkenteni a munkabérköltségeket, de egyelőre nem készül munkahelyek megszüntetésére.

Ezt tartalmazza Carl-Peter Forster, a zürichi székhelyű General Motors Europe elnöke által írt levél, amelyet a munkavállalóknak küldött. A csütörtökön nyilvánosságra került levélben Forster rámutatott, hogy a világgazdasági válság közepette a vállalatot szorongatják a csökkenő eladások, ráadásul a fogyasztók a kisebb és hatékonyabb autók vásárlása felé fordultak.

A túlélés érdekében a GM Europe elnöke nem lát más alternatívát, mint "agresszív módon csökkenteni a szerkezeti költségeket". A cél a munkabérköltségek 10 százalékos lefaragása, mégpedig a munkaidő és a bérköltségek, illetve más, a munkával kapcsolatos ötletek révén. Forster egyelőre kizárja a munkahelyek számának csökkentését, de figyelmeztetett arra, hogy az autópiaci helyzet romlásának esetén más intézkedésekre is szükség lehet.

A General Motors több európai autómárkával rendelkezik, övé az Opel, a Saab, a Vauxhall és a Chevrolet. A legjelentősebb márka, az Opel egyedül Németországban több mint 26 ezer munkavállalót foglalkoztat. Az Opel nemrégiben mintegy egymilliárd dolláros garancia vállalását kérte a német kormánytól, hogy biztosítani tudja finanszírozását az anyavállalat csődjének esetére.

Klaus Franz, a GM Europe központi üzemi tanácsának elnöke bírálta a menedzsmentet amiatt, hogy azonnal a munkabérköltségekre koncentrálnak, amikor a mérleg kiegyensúlyozásáról beszélnek. A bérköltségek csökkentése helyett inkább az értékesítési lánc szélesebb felülvizsgálatát javasolják, emellett látni szeretnék a következő öt évre vonatkozó üzleti terveket, valamint a "nem hatékonynak" ítélt európai szerkezet megváltoztatására vonatkozó elképzeléseket.

A General Motors a legnagyobb a három detroiti autógyártó között, s felhetően a legnagyobb segítségre szoruló is. A deitroiti hármak - a GM, a Ford és a Chrysler - 25 milliárd dolláros áthidaló hitelt kértek az amerikai kormányzattól az életben maradáshoz, de a kongresszus demokrata párti vezetői decemberre halasztották a szavazást a szövetségi segítségről, mert átalakítási terveket várnak a cégektől. A GM nyolc évvel ezelőtt még 177 ezer embernek adott munkát az Egyesült Államokban, de ez a szám mostanra 104 ezerre esett vissza.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!