Dióssy Gábor beszámolt arról, hogy a MÁV Cargo alapszabálya úgy módosult, hogy az igazgatóság és a felügyelőbizottság elnökét nem a testületek választják, hanem a MÁV nevezi ki. Ennek megfelelően az igazgatóság elnökévé a GKM korábbi politikai államtitkárát, a felügyelőbizottság elnökévé pedig Kende Gábort nevezték ki.
Dióssy Gábor elmondta, hogy a következő egy-két héten belül sor kerülhet a privatizációs tanácsadói pályázat kiírására és a társaság értékesítése 2007 végéig le is zárulhat. A privatizációig szükséges szervezeti átalakításokról az elnök annyit mondott: bár változásokra szükség van, érdemi létszámleépítésre nem lesz szükség. Az idei várható eredményről Dióssy Gábor csak annyit mondott: a társaság első, teljes üzleti évét tisztességes nyereséggel zárja.
A MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese korábban azt mondta, hogy a jövő év első negyedévében meghatározásra kerülő privatizációs koncepcióban dől majd el, hogy hány százalékot értékesítenek, a szakmai, pénzügyi befektetők milyen formában vehetnek részt, a menedzsment és a dolgozók milyen formában kapnak tulajdonosi jogokat, kérnek-e a privatizációban tőkeemelést, vagy csak részvényértékesítésre kerül sor.
Jendrolovics Pál kiemelte, hogy a privatizációt megelőzően a vasúti környezetet is rendezni kell, végiggondolva a kialakult szokásjog és a törvényi jogszabályi elemeket.
MTI/Menedzsment Fórum