A világelső amerikai Wal-Mart után az előkelő második helyet elfoglaló francia vállalat még sosem látott terjeszkedésbe fog. Idén 100 új hipermarket nyitását tervezi, a következő három évben pedig összesen 1000 új egységet fog nyitni, 1,5 millió négyzetméteren. A 2006-2008 közötti időszakban 10 milliárd eurót szán bővítésre, melytől 10 százalékos forgalomnövekedést vár 2008-ra.

A vállalat ezen kívül több figyelmet szentel majd vásárlóinak, szélesíti termékpalettáját, legfőképp az olcsó, diszkont áruk tekintetében. A lépésre azért szánta rá magát a Carrefour, mivel tavaly adózott nyeresége 15,6 százalékkal zuhant, a működési profit 3 százalékkal esett. Az árverseny nem csak Franciaországban, hanem az egész világon erős befolyással bír a hipermarketek eredményeire, a Carrefour folyamatos árpárbajt vív a szintén francia Casino-lánccal.
A hipermarketekre vonatkozó, sokak által kritizált szigorúbb ár- és versenyszabályokat lazítása készteti versenyre a nagyokat. A kicsikre, akik eddig a kormány támogatását elvezhették, ismét nehéz üzleti évek várnak, írja a Financial Times.

A Carrefour jól teljesített Franciaországon kívül, Európában 15 százalékkal, Amerikában 47,7 százalékkal,
Ázsiábanpedig 27 százalékkal emelkedett az üzemi nyeresége. A lánc Ázsiában nyitja idénre tervezett boltjainak a felét. A nagy riválisaihoz, a Tescóhoz és a Wal-Marthoz hasonlóan a Carrefour is arra törekszik, hogy bekerüljön az első három legnagyobb hiper közé egy adott országban, ha ez nem sikerül, akkor megszünteti tevékenységét.
Kapcsolódó anyagok:
A Prada megválik a Jill Sander márkától
Bezár a Fnac egyik párizsi boltja
A kínai maffia fenyegetheti a Carrefourt
Száműzik a világmárkákat a francia hipermarketekből