Dióssy Gábor úgy véli, hogy a parlament által tavaly elfogadott új vasúti törvényben megteremtődtek a verseny feltételei. Szerinte Magyarország a vasutak közötti versenyben előnyre tehet szert, ha jól használja ki földrajzi lehetőségeit.
Az államtitkár kitért arra, hogy a következő 8-10 évben 1000 milliárd forint áramlik a vasúti infrastruktúra fejlesztésébe. Jelentős korszerűsítés várható a páneurópai IV-es és V-ös közlekedési folyosókon, és folytatódik a járműpark korszerűsítése.
A MÁV átalakulásával kapcsolatban a GKM államtitkára elmondta: 2006. január elsejétől önálló szervezeti egységként működik az árufuvarozási részleg, a MÁV Cargo, emellett 2007. január elsejétől a személyszállítási illetve a gépészeti üzletág is önállósul. Az államtitkár utalt arra, hogy a magyar vasút is alkalmazkodik az EU liberalizációs törekvéseihez.
A rendezvényen Gaál Gyula stratégiai partnerségi keretszerződést írt alá Galla Gáborral, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójával. A megállapodás célja a turisztikai marketing terén való összehangolt tevékenység elősegítése, Magyarország turizmusának további fejlesztése, valamint az ehhez szorosan kapcsolódó infrastruktúra (például adott színvonalú vasúti utazási lehetőségek) biztosítása. Emellett a MÁV vezetői stratégiai együttműködési megállapodást kötöttek a Neckermann Utazási Szolgáltató Kft.-vel és a Diákbónusz Kht.-vel is.