A német lap szerint jelenleg világszerte 17 millióan használják a magyar online szolgáltatás. A felhasználók száma havonta 1 millióval emelkedik, és másodpercenként jön létre egy-egy újabb Prezi-prezentáció.
A 2008-ban Budapesten indított vállalkozás eddig minden évben nyereséges volt a FAZ szerint. Az informatikára szakosodott amerikai Accel Ventures kockázatitőke-befektető társaság 14 millió dollárral finanszírozza a céget. A tavaly kötött megállapodás "sok ajtót megnyitott a magyarok előtt" - írta a lap, amelynek az egyik alapító, Somlai-Fischer Ádám elmondta: a Prezi nem kíván tőzsdére lépni és nem akarja, hogy valamely versenytárs felvásárolja.
"Nincs szükségünk olyan sok pénzre, függetlenek akarunk maradni" - mondta Somlai-Fischer Ádám. A cég nem a bevételre koncentrál, hozzátéve, az a célja, hogy mindenki a Prezit használja. "Meg lehet törni a Power Point piaci hatalmát" - fűzte hozzá a 36 éves szakember.
A Prezi összesen 120 embert foglalkoztat Budapesten és Los Angelesben. Szakértői becslések szerint a cég éves árbevétele 20 millió dollár lehet, értéke pedig meghaladja a 100 millió dollárt.
"Nem azért csináljuk, hogy vehessünk egy nagy autót vagy egy repülőgépet" - mondta Somlai-Fischer Ádám. Az alapítók szerint a Prezi alkalmas lehet a Magyarországról kialakult kép módosítására is - tette hozzá. Magyarország nevével újra összekapcsolódhat a nyitottság, az innováció, a bátorság és a találékonyság fogalma. "Nem kell korruptnak lenni. A kemény munka sikerre vezet"- mondta a német lapnak Somlai-Fischer Ádám. Hozzátette: az az álma, hogy a Prezi megváltoztatja Magyarországot, mint ahogy a Nokia megváltoztatta Finnországot.
MTI