Becsey Zsolt az MTI-nek elmondta: a konferencia célja, hogy szakmailag és eljárásjogilag is feltárják, mi kell ahhoz, hogy a hiányzó vasúti kapcsolatokat helyreállítsák.
A politikus elmondta: az egyik probléma, hogy Közép- és Kelet-Európában az óriási mértékben megnőtt forgalom hamarosan a közúton már nem lesz megoldható. Ezt kombinált szállítással kell segíteni. A másik szempont, hogy Magyarország és Románia már az unión belül van, hamarosan Horvátország is bekerül, és a jövőben Szerbia is tagjelölt lesz.
Ezért a teherszállítások lebonyolításához elengedhetetlen lesz a szegedi vasúti híd újjáépítése.
Az unió új közlekedéspolitikájában is alapvető szerepe lesz a vasútfejlesztésnek, hiszen most már tartósan magas olaj- illetve benzinárral kell számolni. Ez a közút és a vasút költséghatékonyságát a vasút javára billenti. Emellett a környezetvédelem is fontos szempont.
A képviselő szerint a vasútvonal újjáépítésére vonatkozó kezdeményezés európai szintű érdeklődésre tarthat számot, mert meghatározó lenne a makrotérség fejlődése szempontjából. Ezzel együtt egy új dél-kelet-európai fejlesztési övezetet is kirajzolhat a régi-új vasút, ami az Európai Unió versenyképességét is pozitívan befolyásolná.