A Népszabadság információi szerint az első forgatókönyv szerint a buszágazatot választanák le először a főváros közlekedési cégéről, amelyet azután beolvasztanának a Volánbuszt, illetve a városi helyközi szolgáltatókat is tömörítő állami holdingba. A kötött pályás üzemre várhatóan külön céget hoznak létre, miközben a HÉV-viszonylatok üzemeltetését a MÁV kaphatná feladatul. A trolik sorsa bizonytalan: gumikerekesek ugyan, de felsővezetékhez kötöttek, így egyelőre egyik utódhoz sem sorolták be az ágazatot.
Kapcsolódó cikk:
Milliárdos hitelkamatok taszították veszteségbe a BKV-t
A másik változatban egyszerűen csak állami kézbe vennék a fővárosi közlekedési cég egészét. Így elérhetővé válna a jelenleg 58,5 milliárdra rúgó banki adósságállomány konszolidálása. A bankok ugyanis már többször is jelezték: állami kezességvállalás nélkül nem hitelezik tovább a fővárosi szolgáltatót.
Az államosítással vélhetőleg a jelenlegi városvezetés által létrehozott Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) is bealkonyulna - írja a lap. Forrásaik szerint várhatóan drasztikusan csökkentett létszámmal és feladatkörrel működne tovább.
mfor.hu