2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több lehetséges forgatókönyv is készült a BKV államosítására. Bár az még bizonytalan, hogy az önkormányzati választások előtt vagy után hajtanák-e végre - értesült a Népszabadság.

A Népszabadság információi szerint az első forgatókönyv szerint a buszágazatot választanák le először a főváros közlekedési cégéről, amelyet azután beolvasztanának a Volánbuszt, illetve a városi helyközi szolgáltatókat is tömörítő állami holdingba. A kötött pályás üzemre várhatóan külön céget hoznak létre, miközben a HÉV-viszonylatok üzemeltetését a MÁV kaphatná feladatul. A trolik sorsa bizonytalan: gumikerekesek ugyan, de felsővezetékhez kötöttek, így egyelőre egyik utódhoz sem sorolták be az ágazatot.

Kapcsolódó cikk:
Milliárdos hitelkamatok taszították veszteségbe a BKV-t

A másik változatban egyszerűen csak állami kézbe vennék a fővárosi közlekedési cég egészét. Így elérhetővé válna a jelenleg 58,5 milliárdra rúgó banki adósságállomány konszolidálása. A bankok ugyanis már többször is jelezték: állami kezességvállalás nélkül nem hitelezik tovább a fővárosi szolgáltatót. 

Az államosítással vélhetőleg a jelenlegi városvezetés által létrehozott Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) is bealkonyulna - írja a lap. Forrásaik szerint várhatóan drasztikusan csökkentett létszámmal és feladatkörrel működne tovább. 

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!