2007. január 15.-ével a WizzAir jelentősen bővíti bukaresti indulású járatainak célállomási körét: Románia európai uniós taggá válásával gyakorlatilag egyidőben a román főváros Baneasa repülőteréről a magyar fapados légitársasággal közvetlenül elérhetővé válik London, Dortmund, Róma, Barcelona és természetesen Budapest. Váradi József, a WizzAir ügyvezetője szerint a cég Romániából induló és az oda érkező járatain így akár félmillió ember is utazhat 2007-ben - írja a Ziarul Financiar. "A magyarországi, a lengyelországi és a bulgáriai tapasztalat alapján ez a szám 2008-ra - ha minden a tervek szerint alakul - akár meg is duplázódhat" - reménykedik a cégvezető.
A WizzAir eddig a romániai városok közül csak Marosvásárhelyre repült. A Baneasa-i légikikötőt nem csak egyszerű indulási és érkezési helyszínnek, hanem földi bázisnak is fel szeretnék használni a magyar légiközlekedési cég gépei számára, hasonlóan a már létező három lengyelországi és egy-egy magyarországi, illetve bulgáriai bázishoz, amelyeken például a gépek tárolása éjszakára is megoldott.
A román piacon is egyre erősebb a verseny
A mindössze 2 és fél éves múltra visszatekintő WizzAirnek a román utasok kegyeiért meg kell küzdenie több low-cost légitársasággal: a már jelenlévő BlueAir, SkyEurope és MyAir mellett továbbiak jelezték, hogy az elkövetkezendő években szándékukban áll felbukkanni az unióssá váló román piacon. Így várható az EasyJet, a RyanAir, az AirBerlin, valamint a GermanWings járatainak beindítása is.
"Románia a maga több, mint 20 milliós piacával joggal keltette fel a járatain a 80 százalékos kihasználtsági arányt is felülmúló WizzAir figyelmét" - állítja Váradi. "Áraink a román piacon, a román keresetekhez viszonyítva is versenyképesek lesznek, és be fogjuk bizonyítani, hogy a repülés nem a kevesek privilégiuma, mint ahogyan azt ma még sok román polgár hiszi!" - tette hozzá végezetül a magyar légitársaság vezetője.
Menedzsment Fórum