A Wall Street Journal értesülései szerint az A 380-as körül - négy óriás motorjának köszönhetően - lényegesen nagyobb légörvény keletkezik, mint az eddig forgalomban lévők esetében. Az amerikai és európai biztonsági szervek között máris vita kezdődött azt illetően, mekkora követési távolságot kell tartania a többi gépnek az A380-astól a fel-, illetve leszállási műveletek végrehajtásánál.
 
 
                 
                     |  
 Néhány amerikai illetékes azt követeli, hogy az A380-as esetében 40-50 százalékkal nagyobb követési távolságra legyen szükség, mint például a Boeing 747-esnél. Az európai biztonsági szervek viszont úgy vélik, nincs szükség ekkora változtatásra. "Be kell bizonyítanunk, hogy az A380-as sem különbözik ilyen szempontból a többi géptől" - véli Robert Lafontan, a szuperjumbó főmérnöke.
 
[ajanlo=549][igazitas=left/]
Amennyiben bebizonyosodna, hogy az amerikai szakembereknek igazuk van, akkor - a hatalmas súly után - újabb nehézséggel kell szembenézniük a repülőtereknek. A lényegesen nagyobb követési távolság ugyanis egy-két perces késedelmet eredményezhet, ami - különösen a legforgalmasabb órákban - zavarokat eredményezhet a gépek fogadásában. Így összességében az A380-as modell gazdaságosságán eshet csorba. 
 
 Mint ismert, nemrég az európai pilótákat tömörítő szervezet (ECA) is biztonsági aggályokat fogalmazott meg. Az ECA jelezte: az Airbushoz fordul amiatt, mert szerintük az A380-as egy technikai megoldása veszélyeztetheti a repülés biztonságát. Úgy vélik, problémák merülhetnek fel a kabin légnyomását biztosító rendszerben. A cég mindenesetre visszautasította a vádakat. 
 
 [ajanlo=546][igazitas=right/]Emellett az Airbust, illetve annak szuperjumbóját már korábban is érték burkolt támadások a tengerentúlról. Az amerikai törvényhozásban nemrég egy olyan tervezet előkészítését kezdték meg, amely előírná, hogy minden 800 főnél nagyobb befogadóképességű civil repülőgépet rakétaelhárító rendszerrel szereljenek fel. A terv szerint a szabályozás két évvel azután lépne életbe, hogy az amerikai légügyi hatóság (FAA) engedélyezi az ilyen védelmi berendezések létesítését civil repülőgépeken.
 
 A világon azonban jelenleg egyetlen olyan gép létezik, amelyet érintene a változás, ez pedig éppen az év elején bemutatott A380-as. Mindez egyes vélemények szerint nem véletlen: ily módon kívánnak keresztbe tenni az amerikai Boeing legnagyobb riválisának számító európai repülőgépgyártónak. 
 
 Menedzsment Fórum
 
                    
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                
												
												
												
												
												
												
												
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                