3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Úgy tűnik, az állami szubvenciók kérdése után újabb vitatémával bővül az Európa és az USA közötti légiipari ellentét. Az amerikai biztonsági szervek ugyanis úgy vélekednek, hogy az Airbus A380 által keltett légörvény adott esetben veszélyeztetheti más gépek biztonságát.

A Wall Street Journal értesülései szerint az A 380-as körül - négy óriás motorjának köszönhetően - lényegesen nagyobb légörvény keletkezik, mint az eddig forgalomban lévők esetében. Az amerikai és európai biztonsági szervek között máris vita kezdődött azt illetően, mekkora követési távolságot kell tartania a többi gépnek az A380-astól a fel-, illetve leszállási műveletek végrehajtásánál.



Néhány amerikai illetékes azt követeli, hogy az A380-as esetében 40-50 százalékkal nagyobb követési távolságra legyen szükség, mint például a Boeing 747-esnél. Az európai biztonsági szervek viszont úgy vélik, nincs szükség ekkora változtatásra. "Be kell bizonyítanunk, hogy az A380-as sem különbözik ilyen szempontból a többi géptől" - véli Robert Lafontan, a szuperjumbó főmérnöke.

[ajanlo=549][igazitas=left/]

Amennyiben bebizonyosodna, hogy az amerikai szakembereknek igazuk van, akkor - a hatalmas súly után - újabb nehézséggel kell szembenézniük a repülőtereknek. A lényegesen nagyobb követési távolság ugyanis egy-két perces késedelmet eredményezhet, ami - különösen a legforgalmasabb órákban - zavarokat eredményezhet a gépek fogadásában. Így összességében az A380-as modell gazdaságosságán eshet csorba.

Mint ismert, nemrég az európai pilótákat tömörítő szervezet (ECA) is biztonsági aggályokat fogalmazott meg. Az ECA jelezte: az Airbushoz fordul amiatt, mert szerintük az A380-as egy technikai megoldása veszélyeztetheti a repülés biztonságát. Úgy vélik, problémák merülhetnek fel a kabin légnyomását biztosító rendszerben. A cég mindenesetre visszautasította a vádakat.

[ajanlo=546][igazitas=right/]Emellett az Airbust, illetve annak szuperjumbóját már korábban is érték burkolt támadások a tengerentúlról. Az amerikai törvényhozásban nemrég egy olyan tervezet előkészítését kezdték meg, amely előírná, hogy minden 800 főnél nagyobb befogadóképességű civil repülőgépet rakétaelhárító rendszerrel szereljenek fel. A terv szerint a szabályozás két évvel azután lépne életbe, hogy az amerikai légügyi hatóság (FAA) engedélyezi az ilyen védelmi berendezések létesítését civil repülőgépeken.

A világon azonban jelenleg egyetlen olyan gép létezik, amelyet érintene a változás, ez pedig éppen az év elején bemutatott A380-as. Mindez egyes vélemények szerint nem véletlen: ily módon kívánnak keresztbe tenni az amerikai Boeing legnagyobb riválisának számító európai repülőgépgyártónak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!