2p

Mind a humánállományát, mind a termékportfolióját fejleszteni kívánja a Pfizer annak érdekében, hogy megőrizze piacvezető pozícióját, jelentette ki a vállalat alelnöke. David Shedlarz szerint ennek érdekében több felvásárlásra is sor kerülhet.

Egy szakmai konferencián a cégvezető elmondta, hogy a vállalat menedzsmentje nem ül karba tett kézzel, az erős piaci versenyben mindent megtesznek a helyzetük megőrzése érdekében. Shedlarz szerint nem kell óriási méretű felvásárlásokra számítani, de a néhány milliárdos akvizíciók folyamatosan terítéken vannak.

A cég nagyobb vállalatot évek óta nem kebelezett be, az utolsó ilyen tranzakciót, még a 2003. év elején ütötték nyélbe, amikor a Pharmacia nevű céget vásárolták fel, azt megelőzően pedig egy másik jelentősebb konkurenst, a Warner-Lambertet szerezték meg. Azóta az amerikai óriáscég igen visszafogottan terjeszkedett, miközben több versenytársa is agresszív felvásárlásokat folytatott, így például a svájci Roche Holding, amely több generikus gyártó megvásárlásával menekül előre.

Ez a Pfizer háza táján is aktuális kérdés, hiszen több sikertermékének is a közeljövőben jár le a szabadalmi védettsége. Miközben az erre specializálódott gyártók számára a védettség vége a piacra lépés időpontját jelöli, addig a Pfizer számára az adott gyógyszerekből remélhető nyereség drasztikus visszaesését okozza.

A cég vezetői ugyanakkor a jövőben is a saját fejlesztésű szerekben látják a helyes stratégiát, és az akvizíciók az ilyen - várhatóan sikeres - termékek előállításával foglalkozó cégekre korlátozódnak majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!