3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hétfői kétórás sztrájk után kedd délutánig folytatják a tárgyalásokat a Budapest Airportnál működő érdekképviseletek a céggel. A munkabeszüntetés 15 induló járatot érintett a Ferihegy 2B-n és az egyes terminálon.

Alkotmánybírósághoz fordulnak

A szakszervezetek még múlt héten adták át a privatizációtól független követeléseiket a munkáltatónak. Fórika Ibolya erre reagálva korábban közölte: a munkáltató a jogszabályi kötelezettségének megfelelően megkezdi a tárgyalásokat az érdekképviseletekkel. Elmondta, hogy a szakszervezetek levelére a menedzsment megfogalmazta válaszát.

Mint ismert, a BA privatizációját illetően a Fővárosi Munkaügyi Bíróság a múlt héten hozott elsőfokú határozatában érvénytelennek nyilvánította a BA privatizációs pályázati kiírását. Ennek megállapításáért az üzemi tanács fordult a bírósághoz, mivel kifogásolta, hogy a pályázat kiírásáról a munkáltató az üzemi tanáccsal nem egyeztetett.

Az alkotmánybírósági beadványt illetően a hétfői sajtótájékoztatón jelenlévő Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének elnöke elmondta, hogy még vizsgálják ennek lehetőségét. Szerinte megoldás születhet a kérdésben, és nem lesz szükség a jogi lépés megtételére. Az üzemi tanács korábban jelezte, hogy az Alkotmánybírósághoz kíván fordulni a BA privatizációjáról szóló kormányhatározat érvénytelenítése érdekében.

Mint arról az mfor.hu korábban részletesen beszámolt, az elmúlt két hónapban már kétszer nyúltak a sztrájk eszközéhez Ferihegyen. Ezekben az esetekben a földi kiszolgálókat, repülőgépszerelőket, műszaki eszközök kezelőit, poggyászrakodókat és fedélzeti karbantartókat tömörítő Légiforgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSz) állt a megmozdulás hátterében.

Legutóbb július 29-én négy órára szüntették be a munkát. Ekkor a BA több mint húsz szabadságon lévő dolgozóját állította munkába, hogy folyamatosan ki tudja szolgálni a repülőgépeket. Ennek köszönhetően akkor a forgalom nem állt le, valamennyi járat elindult és megérkezett Ferihegyre, késések viszont előfordultak.

Július 24-én mintegy 30-35 dolgozó szüntette be a munkát 3 órára, ami 12 gép kiszolgálását érintette. Az LDFSz tavaly április végén is élt már a sztrájk eszközével, igaz, akkor a nemzeti légitársasággal került konfliktusba. Anno az érdekképviselet tagjainak mintegy 75 százaléka hagyott fel a munkával egy napra, amelynek következtében húsz Malév-járatot töröltek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!