3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szakszervezet szerint pattanásig feszült a helyzet a ferihegyi földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling Zrt.-nél a tervezett bércsökkentés miatt. Limburger Lóránt, a cég vezérigazgatója szerint a társaság a túlélésért küzd, így elkerülhetetlen az összes alkalmazott bérének csökkentése, és a helyzetet a munkavállalók többsége megérti.

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) pénteken az MTI-nek eljuttatott közleményében úgy fogalmazott: az állami tulajdonú Malév GH dolgozói nem tudnak elviselni egy újabb 30-40 ezer forintos fizetéscsökkentést. A vezetőségnek önmagán kellene kezdenie a takarékoskodást - tették hozzá.

A szakszervezet szerint a vezérigazgató tulajdonosi elvárásokra hivatkozva szeretne 390 millió forintos megtakarítást elérni a jövő év végéig. A költségcsökkentés oroszlánrészét a dolgozói juttatások megkurtításával tervezi a vezetőség. Tizenöt százalékos fizetéscsökkentés és a cafetéria teljes elvonása szerepel a tervek között, amely ellen a szakszervezet tiltakozik.

Megjegyzik, hogy a 10-15-éves szakmai tapasztalattal rendelkező dolgozók nettó fizetése cafetériával együtt 140 és 170 ezer forint között van, ebből vennének most el 30-40 ezer forintot.

Az érdekképviselet szerint a cég működése nem garantálható a bérköltség további csökkentésével, és úgy látják, hogy a "túlméretezett vezetői juttatások, értelmetlen párhuzamosságok, megmagyarázhatatlan munkakörök és szükségtelen igazgatóságok visznek el legalább százmillió forintot évente".

Limburger Lóránt az MTI megkeresésére emlékeztetett arra, hogy a Malév februári csődje után a magyar légiközlekedés hosszú évekre válságos állapotba került, ami közvetlenül  érintette a földi kiszolgáló céget is. A Malév GH szintén közel állt az azonnali csődhöz. Azóta a helyzet "az elmúlt hónapok kitartó munkájának eredményeképpen konszolidálódott, 2012. november 1-jétől a Wizz Air kiszolgálását is sikerült megszerezni" - írta.

Limburger Lóránt hangsúlyozta, ahhoz, hogy a cég hosszú távú működésének feltételei megteremtődjenek, elkerülhetetlenné vált az összes alkalmazott bérének csökkentése, összhangban a hasonló területen működő más repülőtéri cégek bértáblájával. Éppen azt nevezte a Malév-csőd egyik tanulságának, hogy nem lehet tartósan szembemenni a piaci árakkal.

A vezérigazgató elismerte, hogy a munkavállalóknak nagy terhet jelent a bércsökkentés, de felhívta rá a figyelmet, hogy az intézkedés a Malév GH vezetőit is érinti, ők a dolgozóknál nagyobb mértékű bércsökkentést fogadtak el.

Hozzátette: a szakszervezet állításával szemben a Malév Ground Handlingnél a munkavállalókkal a munkaszerződés módosításra irányuló tárgyalások nyugodt légkörben zajlanak, a dolgozók munkájukat fegyelmezetten és felelősen végzik, és többségük átérzi a vállalat és saját munkahelyeik jövője iránti felelősségét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!