A városi kormányzat közölte: a tervek szerint éppen az utak építésére szedi majd a behajtási díjat. A részletekről egyelőre többet nem közöltek, de valószínű, hogy a Londonban már működő rendszert veszik át.
Ez azonban csak egy része a Stockholm közlekedésének általános megreformálását célzó átfogó tervnek. Érthetően a tömegközlekedésnek is új szerepet szánnak majd, amikor elindul az új behajtási tarifarendszer. Ez utóbbitól egyébként a személygépkocsi-forgalom kezdetben mintegy 10-15, később 25 százalékos mérséklését várják a svéd főváros belvárosában.
A tervnek, ahogy lenni szokott a közlekedési újítások esetében, legalább annyi ellenzője, mint támogatója van. Amikor a helyi népszavazást tartották róla szeptember közepén, 53 százalékos többség támogatta.
A város minden bizonnyal sokat nyer a 20 százalékos forgalomcsökkenéssel, a kormányzatnak pedig lesz pénze útépítésre. Ugyanakkor máris sokan tiltakoztak, hogy háztartásuk részére túl nagy lenne a tervezett összegű teher, arról nem is szólva, hogy egyformán büntetné a kis illetve nagyobb autóval városba érkezőket. Mindenesetre annyi már biztos, hogy csak munkanapokon és csak reggel fél héttől este fél hétig szednék a behajtási pénzt.
Egyelőre azt akarják meghatározni, kik legyenek és milyen indokkal a rendszer kivételezettjei, elébe menve az üzleti-kereskedelmi életben jelentkező esetleges anyagi hátrányoknak is.