2p

A kormány egyetért a Budapestet délről elkerülő "V0" vasútvonal beruházás előkészítésének folytatásával, és elfogadja, hogy annak előkészítésére 2013-ban 1,5 milliárd forint szükséges - jelent meg a hétfői Magyar Közlönyben.

A végrehajtás részeként a kabinet döntött arról, hogy az előkészítés első ütemében felmerülő 700 millió forintot a Miniszterelnökség fejezet részére biztosítja a 2012. évi kötelezettségvállalással nem terhelt előirányzat-maradvány terhére. A kormány egyúttal felhívta a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon a fennmaradó további forrásszükséglet ütemezett rendelkezésre állásáról a Miniszterelnökség fejezet részére.

A kormány felhívta a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkárát és a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy intézkedjen a beruházás előkészítésének elindításához szükséges beszerzések feltételes megindításáról. A szerződések hatálybalépése a kormánynak a beruházás megindításáról szóló végleges döntésétől függően történhet meg.

A kormány márciusban döntött a Budapestet délről elkerülő V0-ás vasúti vonal megépítésről, amely a Budapest-Szolnok és a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalakat köti össze. A terv 113 kilométer hosszú, két vágányú, villamosított vasútvonal megépítéséről szól, amely kizárólag tehervonatok közlekedésére szolgálna.

A beruházásról ezt követően április 12-én írt alá szándéknyilatkozatot Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Jüan Li, a Kínai Vasútépítési Vállalat elnök-vezérigazgatója Budapesten a Palamentben. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára akkor hangsúlyozta: ha a V0-ás vasútvonal 2017-re megépül, Magyarország a legversenyképesebb tranzitország lesz Kelet-Európában. Azt is elmondta, több tárgyalás is folyik arról, hogy a V0-ás vasútvonalat a kínai miniszterelnök által bejelentett 1 milliárd eurós fejlesztési hitelkeretből valósítsák meg.

Április 18-án pedig Szijjártó Péter Pekingben tárgyalt a tehervasúti gyűrű kiépítésének finanszírozásáról és kivitelezéséről Csiang Jao-ping kereskedelmi miniszterhelyettessel, valamint a Kínai Vasútépítési Vállalat (CCECC) és a Kínai Fejlesztési Bank (CDB) felsővezetőivel.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!