A francia vállalat felvásárolja a Europcar 1,26 milliárd eurós saját tőkéjét, és 2,06 milliárdra rúgó adósságait is átvállalja. A döntés előtt a VW más lehetőségeket is megvizsgált, de ez tűnt a legmegfelelőbb megoldásnak. A határozat azonban még így sem végleges, hiszen azt a részvényeseknek és a hatóságoknak is jóvá kell hagyniuk - írja a BBC News.

A leányvállalat eladása az autógyártó költségcsökkentési programjának részét képezi, mellyel jelenlegi elkeserítő helyzetéből mászna ki a cég. Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, a Volkswagen vezetői szerint a cég a biztos csőddel néz szembe, ha a ráfizetéses üzemek szakszervezeti dolgozói nem fogadják el a komoly költség- és létszámcsökkentés szükségességét.
A VW nehézségeit a tradicionálisan jól teljesítő nyugat-németországi üzemek sok százmillió eurós veszteségei, az iparág legmagasabb bérköltsége és a cég két legerősebb külföldi piacán, az USA-ban és Kínában történő visszaszorulása okozta. A csoport eladásai 15 százalékkal, nagyjából 790 ezerre nőttek 2006 első két hónapjában, de a társaság az év egészére csak elenyésző növekedéssel számol.